کد خبر: 904615
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
شهردار اصفهان:
پروژه میدان مرکزی میوه و تره بار و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با هزینه ۱۲۷ میلیارد ریال با حضور شهردار اصفهان، نايب رييس و اعضاي شوراي اسلامي شهر و مدیران شهری اصفهان به بهره برداری رسید. بزرگ ترين اين پروژه ها، پروژه تالار 26 اين ميدان است که براي بيش از دو دهه فعاليتي نداشته است اما اکنون براي يکصد نفر اشتغالزايي ايجاد کرده است. اين تالار با مساحت پنج هزار مترمربع دارای ۲۸ غرفه است که فضای مناسبی را برای مشاغل و هموار کردن خرید و انتقال میوه ها به فروشگاه ها ایجاد مي کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شهردار اصفهان در مراسم افتتاح اين پروژه ها با اشاره به اين که سازمان میادین به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ نقش ایفا کرده و در راستاي تأمين رفاه عمومي و اشتغالزايي فعاليت مي کند، گفت: خوشبختانه اين سازمان از جايگاه بسيار خوبي در کشور برخوردار است.

قدرت الله نوروزی، با بيان اين که اصفهان نيازمند روح تازه اي است، گفت: تلاش داريم با مشارکت شهروندان شهر را توسعه دهيم و فضاي پر اميدي که در شهر ايجاد شده است را حفظ کنيم. 

وي با بیان اینکه امروز تالار ۲۶ میدان مرکزی میوه وتره بار، کارگاه نیک اندیش و فیلتراسیون آب فضای سبز میدان مرکزی با هدف صرفه جويي در مصرف آب و با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال افتتاح شد، افزود: با توجه به اهمیت حفظ فضای سبز میدان میوه و تره بار، فیلتراسیون آب برای پساب فاضلاب ها، ایجاد آبیاری تحت فشار برای کاهش مصرف آب، سم پاشی و کوددهی فضای سبز در اين پروژه ها در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سوله های سورت و بسته بندی تخم مرغ روزانه بیش از دو هزار و۵۰۰ کارتن توسط ۱۲۰ کارگر بسته بندی می شود، عنوان کرد: اجرای این گونه پروژه ها می تواند در اقتصاد شهر، تنظیم بازار و ایجاد رفاه شهروندان نقش مؤثری داشته باشد.

وي با بيان اين که شهرداری برای ساماندهی مشاغل مزاحم، میادین و غرفه های مختلفی را ایجاد می کند، اظهار کرد: مجموعه کارگاهی پینارت برای ساماندهی مشاغل مزاحم ایجاد شده است. این گونه کارگاه ها علاوه بر جمع آوری مشاغل مزاحم از سطح شهر، زمینه اشتغالزایی را نيز فراهم می کنند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان نيز در اين مراسم گفت: ۹۰ هکتار فضای سبز در میدان ميوه و تره بار وجود دارد که به صورت هفتگی به ۵۰۰ متر مکعب آب نیاز داشته و این آب از چاه‌های اجاره‌ای اطراف رودخانه زاینده رود تامین و با لوله کشی به مخزن رو باز در ضلع جنوب غربی میدان هدایت و ذخیره سازی شده و از آنجا بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشاورز راد خاطرنشان کرد: با این شرایط نیاز مبرم به فیلتر کردن آب خروجی از منبع به همراه سیستم پمپاژ مناسب مورد نیاز بود. از این رو با کارشناسی صورت گرفته، سیستم جدید و به روز فیلتراسیون به منظور استفاده بهینه از آب و منابع آبی جهت فضای سبز میدان مرکزی میوه و تره بار با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال احداث شد.

گفتني است در اين پروژه ها، مرکزي از سوی سازمان میادین برای استقرار صنایع تبدیلی از قبیل سورتینگ میوه، بسته‌بندی، تهیه کنستانتره‌ها، سردخانه، بازیافت و به طور کلی استفاده از روش های علمی برای توزیع و صادرات میوه و تره بار احداث شده که با حضور شهردار اصفهان افتتاح شد.

همچنين برج نوری به منظور تامین روشنایی ورودی میدان مرکزی میوه و تره بار با استفاده از دکل خود ایستا به طول ۱۸ متر با ۱۲ چراغ ۴۰۰ واتی و محدوده پوشش به شعاع ۳۵ متر احداث شد.

در راستای استفاده حداکثری از امکانات موجود و افزایش ارزش افزوده از طریق به کارگیری بهتر و کامل تر منابع موجود، پروژه احداث سوله‌های بسته بندی و سورتینگ ضلع شرقی و غربی میدان شامل چهار سوله و به متراژ چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال احداث شد.

نصب دوربین مدار بسته در تمام فضای میدان، تجهیز میدان مرکزی، لکه گیری و آسفالت معابر و راه اندازی مجموعه کارگاهی نیک اندیش از ديگر پروژه هايي بود که در اين مرکز افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار