کد خبر: 904619
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان:
سالانه 100 میلیون چینی سفر خارجی دارند که 50 میلیون آنان به سمت غرب آسیا ،اروپا و آمریکا سفر می کنند و اصفهان می تواند بخش از این ظرفیت بالفعل را به خود جذب کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،کمیته توسعه زیرساخت و خدمات گردشگری با حضور رییس کمیسیون گردشگری ،رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و جمعی از آژانس های مسافرتی استان در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اصفهان در این جلسه گفت:کمیته های تخصصی کمیسیون گردشگری با حضور فعالان این بخش تلاش می کنند مسایل و مشکلات پیش روی این صنعت را برطرف و با همراهی بخش دولتی زمینه جذب گردشگران خارجی رو داخلی را به اصفهان فراهم می کنند.

محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه گفت:همراهی بخش خصوصی با بخش دولتی در توسعه صنعت گردشگری اصفهان  نقش بسیار اثرگذار و تسهیل کننده ایی دارد.

مسوول کمیته  توسعه زیرساخت و خدمات گردشگری  کمیسیون  از راه اندازی میز چین در سازمان میراث فرهنگی با هدف جذب گردشگران چینی به اصفهان خبر داد و ابراز داشت :کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با همکاری میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه می تواند زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم سازد.

علیرضا سالاریان رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان در این جلسه با تشریح جذابیت اصفهان برای گردشگران خارجی گفت:جذب گردشگران خارجی  و توسعه روابط اقتصادی استان با سایر کشور ها در اولویت  فعالیت های دفتر نمایندگی  وزارت امور خارجه در استان است.

وی با اشاره به ظرفیت جذب گردشگر چینی برای اصفهان بیات نمود :سالانه 100 میلیون چینی سفر خارجی دارند که 50 میلیون آنان به سمت غرب آسیا ،اروپا و آمریکا سفر می کنند و اصفهان می تواند بخش از این ظرفیت بالفعل را به خود جذب کند.

وی خواستار برنامه ریزی استان اصفهان در جذب 500 هزار گردشگر چینی در سال شد واذعان داشت :چین بازار جدید گردشگری جهان به شمار می آید و به دلیل حجم بالای گردشگر می تواند یکی از مهمترین هدف های گردشگری استان اصفهان باشد.

سالاریان هفته فرهنگی اصفهان را فرصتی بدیل برای جذب گردشگران خارجی بویژه چینی ها برشمرد وتصریح نمود :امیدواریم که شهرداری با هماهنگی سایر سازمان ها و ارگان ها برنامه مدونی برای جذب گردشگران خارجی در این هفته فرهنگی ایجاد کند.

وی گفت : راه اندازی خطوط هوایی یکی ازعامل لازم نه کافی برای جذب گردشگر است و اگر بتوانیم گردشگر را جذب کنیم ایرلاین ها خطوط هوایی را راه اندازی می کنند و نباید راه اندازی ایرلاین را مهمترین عامل در نظر گرفت.

وی مهمترین اقدام برای جذب گردشگران خارجی بویژه چینی ها را بازاریابی و تبلیغات دانست وخاطر نشان کرد : ترکیه سالانه 200 میلیون دلار برای معرفی کشورش در رسانه های گروهی و نمایشگاه ها هزینه می کند و استان اصفهان برای جذب گردشگر خارجی بایستی عمده بودجه خود را در بخش بازاریابی هزینه کند.

رییس گروه گردشگری دانشگاه اصفهان تاکید کرد:گردشگری اصفهان به برندسازی نیاز دارد و متاسفانه در مارکتینگ و تبلیغات از کشورهای مانند ترکیه بسیار عقبیم.

حجت الله یزدان پناه اضافه کرد:شرق آسیا بهترین بازار گردشگری برای اصفهان است.شهروندان این کشورها روز به روز ثروتمندتر می شوند و می توانند به عنوان هدف گردشگری اصفهان به شمار آیند.

امیر مسعود لوافان عضو هیات مدیره اتحادیه هتلداران اصفهان  نیزابراز داشت :شناخت نداشتن از گردشگران خارج بویژه شرق آسیا یکی از چالش های مهم پیش روی صنعت گردشگری اصفهان است و بایستی با تحقیق و پژوهش و همکاری دانشگاه ها این چالش ها برطرف شود.

کاووس مسعودی  عضو اتحادیه آژانس داران اصفهان در این جلسه گفت:بیش از 20 آژانس اصفهان در زمینه جذب گردشگر خارجی فعالیت می کنند و بورکراسی اداری مهمترین چالش پیش روی این آژانسها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار