کد خبر: 904791
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل بزرگترین مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی کشور را به خود اخصاص داده و دارای 40 واحد لبنیاتی است که سالانه به ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات تولیدی آن روانه بازار مصرف در داخل استان و خارج از استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یحیی آذری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش دام، طیورو زنبور عسل با تشکل‌های تولیدی و تولیدکنندگان در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه استان اردبیل علاوه بر تامین نیاز خود به گوشت قرمز و گوشت مرغ و شیر و عسل مازاد آن را به دیگر نقاط کشور و کشورهای همسایه صادر می‌کند.

وی افزود: در فروردین ماه تعداد 730 هزار قطعه جوجه یک روزه به مقصد ارمنستان و افغانستان صادر شد که این امر نشانگر توانمندیهای استان  در زمینه تولید وصادرات جوجه یک روزه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد دو هزار و 188 واحد دامداری  صنعتی و نیمه‌صنعتی در استان فعال هستند که نقش بسیار مهمی در تولید گوشت قرمز و تحقق اهداف اقتصادی در خصوص تامین مایحتاج گوشت قرمز مردم استان و کشور بر عهده دارند.

وی بیان کرد: روزانه نزدیک به 80 تن شیر به صورت خام از استان اردبیل خارج شده در کارخانجات استان  آذربایجان شرقی به صورت فرآورده‌های لبنی وارد بازار مصرف داخل استان می‌شود گردش مالی این حجم از شیر خارج شده از استان ماهانه 4 میلیارد تومان است که  فواید مالی آن تماما نصیب کارخانه‌داران آذربایجان شرقی می‌شود.

آذری افزود: پیشنهادی که داریم این است که شرکت توانمند پگاه که در زمینه تولید محصولات لبنی در سطح کشور شناخته شده است واحدهای صنایع تبدیلی خود را در داخل استان راه‌اندازی کند تا سودحاصل از آن نصیب زحمتکشان بخش دامداری استان شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر