کد خبر: 904978
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:
مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: اگر بخواهیم از حضور و توان معلولان در مشاغل شهری استفاده کنیم ملزم هستیم تا شهر را برای حضور آن‌ها آماده کنیم تا به تنهایی و بدون کمک در شهر حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در جلسه ستاد مناسب سازی شهر اظهارکرد: دغدغه مناسب سازی از سالهای قبل وجود داشت و اقداماتی در این زمینه در سال‌های گذشته انجام شده است، اما از زمان تشکیل ستاد مناسب‌سازی و حضور مشاوران آن در معاونت شهرسازی، اقدامات در این زمینه منسجم‌تر شد.

مسعود کریمیان گفت : پس از تشکیل ستاد مناسب سازی در سال ۸۹ بسیاری از پارک ها و ساختمان‌های عمومی به امکانات و خدماتی که معلولان نیاز داشتند، تجهیز شد.

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: شهر بر اساس تراکم جمعیتی معلولان در مناطق مختلف شهر تقسیم بندی و بودجه مناسب سازی طبق این شاخصه اولویت بندی شد.

کریمیان با تاکید بر اینکه مناسب سازی شهر از سال ۹۰ تا ۹۶ سیر سعودی داشته و بودجه اختصاص یافته به آن از پنج میلیارد ریال به ۴۵ میلیارد ریال افزایش یافته است، گفت: مناسب سازی ساختمان های عمومی که هم اکنون در سطح شهر وجود دارد با استفاده از نظرات مشاوران در دستور کار قرار دارد.

وی  با تاکید بر اینکه مطب‌ها و داروخانه زیادی در سطح شهر وجود دارد که دسترسی معلولان به آنها امکان ندارد، افزود: ساختمان‌هایی با این مشخصات دسته بندی و نوع رفتار با آن ها مشخص شده، همچنین ایده هایی از جانب مشاوران برای اجرا، جمع بندی شده است.

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر شهر برای حرکت معلولان آماده سازی شود، برای عبور و مرور سالمندان و مادرانی که برای حمل کودک خود از کالسکه استفاده می‌کنند نیز آماده می‌شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: هدف نهایی ستاد مناسب سازی این است که یک نفر معلول بدون نیاز به همراه از منزل خود خارج  شود و به مکان دیگری برود و حتی بتواند به راحتی برای تردد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند.

وی اضافه کرد: به همین منظور شهرداری اصفهان متولی کمیته فنی اجرایی شده و قرار بر این است ستاد مناسب سازی فرمانداری از دستاوردهای شهرداری در ابعاد مختلف و نکات فنی که در مسیر مناسب سازی به اجرایی شدن پروژه ها منجر شده، استفاده کند.

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبق تمام قوانین و کنوانسیون‌هایی که وجود دارد، شهرداری موظف است که شهر را برای عبور و مرور معلولان مناسب‌سازی کند، تصریح کرد: در این راستا باید در صدور پروانه های مکانیزه الزام رعایت ضوابط مناسب‌سازی وجود داشته باشد که درون ساختمان ها را نیز شامل می شود. 

کریمیان با تاکید بر اینکه بسیاری از معلولان به دلیل مشکلاتی که برای عبور و مرور در سطح شهر دارند، خانه نشین شده اند، گفت: ما اگر بخواهیم از حضور و توان معلولان در مشاغل شهری استفاده کنیم، ملزم هستیم تا شهر را برای حضور آن‌ها آماده کنیم تا به تنهایی، با غرور و بدون کمک در شهر حرکت کنند.

 

   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر