کد خبر: 905207
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
معاون اداره کل فرهنگ وارشاد استان اصفهان :
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مهر ماه سال گذشته آثار مختلفی به اولین جشنواره تئاتر طنز دفاع مقدس ارسال شد که پس از بررسی‌های انجام‌شده هیأت‌ داوران 9 اثر را شایسته شرکت در مسابقه اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری اولین جشنواره استانی طنز دفاع مقدس در شهر فلاورجان، اظهار کرد: امروز را باید غنیمت شمرد چراکه در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کردم و این حضور در جمع اهالی رسانه و قلم به‌ عنوان همکاران فرهنگی افتخاری بزرگ است.

پرویز طاهری گفت : باید از تمامی مسؤولان شهرستان فلاورجان به‌ ویژه بسیج هنرمندان تقدیر ویژه داشته باشیم که به‌ عنوان بازوی خوب اجرایی و فرهنگی در شهرستان حضور دارند و نتایج آن به لطف خداوند هر روز پرثمرتر از گذشته احساس می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: برگزاری جشنواره شعر شهدای خط ‌شکن و همایش استانی تعزیه و سوگواری از جمله نمونه‌هایی است که تا سال‌های متمادی برای شهرستان فلاورجان به  یادگار خواهد ماند به دلیل این‌که توانایی‌ها و استعدادهای این شهرستان فراتر از این است.

وی گفت: در شهریور ماه سال گذشته طرحی پیشنهادی به‌ عنوان آیین‌نامه جشنواره تئاتر طنز دفاع مقدس مطرح شد که البته انتظار این بود این جشنواره به‌ صورت ملی برگزار شود ولی این به‌ نوبه خود اتفاقی بزرگ است که برای اولین بار شاهد برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان اصفهان هستیم؛ امید است که این جشنواره در سال‌های آینده به‌ صورت ملی برگزار شود چراکه می‌توان ادبیات دفاع مقدس را با زبان امروزی انتقال داد و به ملی شدن آن کمک کرد.

طاهری با بیان این که از اول مهر ماه سال گذشته آثار مختلفی به جشنواره ارسال شد، ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام‌ شده از 60 اثر توسط گروه داوری 18 اثر به بازبینی مرحله دوم رسید و بعد از آن هیأت داوران 9 اثر را شایسته شرکت در مسابقه اعلام کردند.

وی افزود: داوری‌ها در سطح کشوری و استانی مشخص‌شده و این‌که ارزیابی جشنواره را به‌ صورت آرای مردمی نیز مدنظر داشته باشیم پیشنهاد بسیار خوبی است که توسط  اعضای اجرایی جشنواره در سال‌های آینده می‌توان مد نظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: مکانی برای تدفین از شهرستان خمینی‌شهر، کلاه آهنی از شهرستان نجف‌آباد، نمایش لبخند سیاه از شهرستان برخوار، زمین شماره ایکس از شهرستان فلاورجان، نمایش یکی از ما چند نفر از شهرستان نجف‌آباد، نمایش دنکیشوت از شهرستان فلاورجان، ناصر جانباز از شهرستان خمینی‌شهر، نمایش محله فوزیه از شهرستان شاهین‌شهر و نمایش راه بی‌پایان از شهرستان مبارکه از نمایش‌های راه‌یافته به نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس است.

وی با اشاره به این که از 9 شهرستان آثار هنری به جشنواره رسیده است، ادامه داد: خمینی‌شهر و نجف‌آباد بالاترین آثار ارسالی را داشته و در کل هنرمندان شهرستان‌های شاهین‌شهر و برخوار و میمه،  لنجان، خمینی‌شهر، مبارکه، نطنز، نجف‌آباد، اصفهان و فلاورجان صاحبان آثار ارسالی در این بخش بودند.

طاهری در رابطه با محل اجرای آثار نیز گفت: اولین مکان در شهر فلاورجان و سپس شهرهای  قهدریجان، کلیشاد، سودرجان، ایمانشهر، بهاران و پیربکران خواهد بود که در ادامه فرایند جشنواره اطلاع‌رسانی و اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که رویکرد این نهاد نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان  چگونه است، تأکید کرد:  نمی‌توان بار کار فرهنگی را به‌ تنهایی به دوش کشید و هم‌افزایی و مشارکت دیگر نهادهای فرهنگی در شهرستان و استان لازم و ضروری است؛ اما هر موقع اداره کل به‌ عنوان دستگاه اجرایی وارد عمل شده است بخش خصوصی  را نیز وارد عمل کرده که بتوانند از پتانسیل و ظرفیت‌های آن نیز استفاده کند و در حال حاضر باید گفت بسیاری از بخش‌های فرهنگی کشور نیز بخش خصوصی اعلام آمادگی را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: چیزی به‌ عنوان ردیف درآمدی در اداره فرهنگ و ارشاد پیش‌بینی‌ نشده است و سازمان مستقلی نیست اما در  بسیاری از موارد با مشارکت بخش خصوصی می‌توان مشکلات را حل کرد و رویکرد مناسب را نسبت به موضوعات فرهنگی  بهتر نشان داد.

طاهری در پایان گفت: به لحاظ کیفیت و حمایت از جشنواره‌های دیگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب‌های قانونی حمایت خود را انجام خواهد داد و اگر شهرستانی نیازمند حمایت بهتری باشد قطعاً اداره ارشاد از آن حمایت خواهد کرد و امید است آینده بهتری را در این زمینه داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها