کد خبر: 905610
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
مسئول سازمان بسیج سازندگی قزوین:
با همکاری کمیته امداد استان نیز ۳۹۰ نفر جویای کار از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برخوردار شده‌اند که عرصه خوبی برای ایجاد اشتغال برای مناطق محروم است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از قزوین، سرهنگ حمیدرضا الله بداشتی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی درنشست خبری با رسانه های گروهی استان در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین گفت: بسیج سازندگی در تداوم خدمات جهاد سازندگی فعالیت خود راآغاز کرد تا خدمت رسانی به مردم روستایی و مناطق محروم متوقف نشود.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی است و به عنوان نهادی انقلابی ماموریت دارد در راستای برنامه های سپاه حرکت کند و در بخش عمران و آبادانی مناطق دورافتاده وظیفه خود را انجام دهد.

سرهنگ الله بداشتی یادآورشد: عمران و سازندگی، رفع محرومیت و فقر، رفع مشکلات جامعه، مبارزه با فقر از رسالت های بسیج سازندگی است.

.وی گفت: طرح اعتلای گروههای جهادی برای تقویت آمادگی در حوادث غیرمترقبه از کارهای مهمی است که در دستور قرار گرفته و در حوزه سلامت نیز توجه به آموزش را در صدر برنامه های خود قرار داده‌ایم.

کمک بیش از 3 میلیارد تومانی استان به زلزله کرمانشاه

الله بداشتی اظهارداشت: با بسیج همه امکانات با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تلاش می کنیم تا مشکلات برطرف شود و در این راستا در زلزله کرمانشاه هم به عنوان استان معین حضور یافتیم و در بازسازی مشارکت کردیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: در زلزله کرمانشاه بسیج سازندگی در روستای قره بلاغ اعظم و بابا اسکندر که بیش از ۹۵ درصد تخریب شده بود حضور یافت و کار آواربرداری و سازندگی را آغاز کرد.

وی بیان کرد: اسکان موقت، توزیع چادر، توزیع بسته های غذایی، تامین سرویس بهداشتی، حمام سیار، آواربرداری منازل تخریب شده در مناطق آسیب دیده از سوی بسیج صورت گرفته است.

الله بداشتی گفت: با اعزام ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین برای آواربرداری، با اعزام گروههای جهادی و پزشکی برای خدمت رسانی، توزیع ۴۸۰۰ بسته حمایتی اقدام شده است.

امسال ۱۰میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به متقاضیان طرح های تولیدی پرداخت می‌شود

11 واحد مسکونی به زودی تحویل داده می‌شود

الله بداشتی بیان کرد: ساخت ۳۵ واحد مددجویان بهزیستی به بسیج سازندگی واگذار شد که در فاز اول ۱۱ واحد در آستانه تکمیل و واگذاری است و در روزهای آینده به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: نصب یک مدرسه پیش ساخته شش کلاسه و ساخت بیمارستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان پاستور قزوین با اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان در دست اجراست و شش کانکس هم با کمک آموزش و پرورش برای تامین فضای آموزشی در روستاهای زلزله زده در حال نصب است.

پرذاخت 47 میلیارد تومان تسهیلات در ۲۸عرصه خدمتی

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ در عرصه اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی صورت گرفته و بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در ۲۸ عرصه خدمتی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: برای کمک به تولید و اشتغال به هر متقاضی مبلغ ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان وام داده می شود تا شعار سال را محقق کنیم.

الله بداشتی یادآورشد: آموزش ۳۴۲۰ نفر در عرصه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و کشاورزی، برپایی نمایشگاه های فصلی و دائمی، مجازی، در حمایت از فروش محصولات تولید داخلی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی استان قزوین است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: از سوی یکی از بانک های عامل ۹ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان تسهیلات به ۵۷ نفر پرداخت شد که تاکنون نیمی از آن تخصیص داده شده است.

امسال ۱۰میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به متقاضیان طرح های تولیدی پرداخت می‌شود

وی گفت: امسال هم ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به متقاضیان طرح های تولیدی پرداخت می شود تا تولید داخلی حمایت شود.
الله بداشتی اضافه کرد: با همکاری کمیته امداد استان نیز ۳۹۰ نفر جویای کار از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برخوردار شده اند که عرصه خوبی برای ایجاد اشتغال برای مناطق محروم است.

وی گفت: با امضاء تفاهم نامه با منابع طبیعی عملیات اجرای طرح بیابانزدایی در شهرستانهای آبیک و بویین زهرا آغاز شد که تاکنون عملیات کاشت نهال در ۲۶۰۰ هکتار از اراضی انجام شده است.

الله بداشتی تصریح کرد: با کاشت گونه های مقاوم نسبت به جلوگیری از توسعه اراضی بیابانی اقدام شده که در بویین زهرا حدود ۱۳۰۰ هکتار و در آبیک ۱۰۰۰ هکتار اجرایی شده و ۳۰۰ هکتار آماده اجرا شده است.

امسال ۱۰میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به متقاضیان طرح های تولیدی پرداخت می‌شود

از همه ظرفیت ها برای رفع محرومیت بهره می بریم

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: بسیج با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در تلاش است تا در حد امکان نسبت به آبادانی و عمران کشور قدم‌های موثری را بردارد که در این راستا۱۱۲ گروه جهادی آماده اجرای اردوهای جهادی هستند که در دوره های، یک تا ۱۰ روزه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ساخت خانه عالم، راه روستایی، حمام، آبرسانی، توسعه و بازسازی مخازن آب، نگهداری درختان حاشیه اتوبان، احداث خانه قرآنی، تکمیل استخر ذخیره آب، تکمیل مراکز خانه بهداشت و سالنهای ورزشی از جمله کارهای عمرانی است که توسط بسیج سازندگی استان قزوین اجرا می شود.

الله بداشتی گفت: بسیج سازندگی همچنان با روحیه جهادگونه آماده امضای تفاهم نامه و اجرای عملیات عمرانی در روستاها و مناطق دور افتاده است و در این مسیر بدنبال سود اقتصادی نیست بلکه رفع مشکلات مردم و محرومیت زدایی را در اولویت قرار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر