کد خبر: 905660
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
سرپرست آبفای اردبیل:
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: سرانه آب مصرفی خانوارهای اردبیل کمتر از 129 لیتر در شبانه‌روز است که این رقم از میانگین کشوری پائین‌تر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیف‌اللهی برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب اردبیل در راستای کاهش مصرف آب در بین خانوارها را یادآور شد و اظهار کرد: سرانه آب مصرفی در بین خانوارهای اردبیل 129 لیتر در شبانه‌روز است که این رقم به نسبت میانگین کشوری که 150 لیتر است پائین می‌باشد.

وی افزود: استان اردبیل جزو استان‌های با مصرف پائین آب خانگی محسوب می‌شود و همچنان امیدواریم مردم این استان با صرفه‌جوئی ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در مورد قرائت آنلاین کنتور خاطرنشان کرد: از اول خرداد ماه این طرح در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد و از نیمه دوم سال چاپ آنلاین را نیز شروع خواهیم کرد.

سیف‌اللهی افزود: هدف ما این است که قبض در سریع‌ترین زمان به دست مردم برسد تا با اعتمادی که به ما دارند نسبت به پرداخت مبلغ ماهیانه مصرف خود با کمترین مشکل اقدام کنند.

وی بیان کرد: با پلمپ و مهر و موم 23 چاه داخل شهر به دلیل داشتن آرسنیک ما سعی می‌کنیم تا از محل تصفیه‌خانه یامچی آب شرب اردبیلی‌ها را تامین کنیم به طوری که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با سختگیری و نظارت تمام بر ارتقای کیفی و پایش آب اجازه نمی‌دهد تا کوچکترین مشکل و خللی در این حوزه روی دهد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به شستشوی دوره‌ای مخازن و شبکه‌ها به منظور ارتقای کیفی خدمات‌رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: هدررفت آب در شبکه آبرسانی اردبیل 23 درصد است که 14 درصد آن پرت در لوله‌ها و طول شبکه و 9 درصد نیز مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

سیف‌اللهی افزود: امسال 8.5 کیلومتر توسعه شبکه و 31 کیلومتر اصلاح شبکه را در دستور کار قرار دادیم تا با کنترل‌ها و اصلاح شبکه جلوی این هدررفت را بگیریم تا صرفه‌جوئی در منابع آب به انجام برسد.

وی در ادامه به چالش کمبود منابع آب و احتمال بروز مشکل در آبرسانی فصل تابستان اشاره کرد و گفت: ما در شمال استان با تامین آب از کانل مغان مشکلی نخواهیم داشت اما در شهرهایی همچون گرمی و اردبیل به دلیل شرایط خاص و انتقال آب از طریق سد نظیر سد یامچی احتمال بروز برخی مشکلات وجود دارد اما تمام اهتمام ما بر این است تا با اولویت تامین آب شرب بتوانیم مشکلات احتمالی را رفع کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر