کد خبر: 905844
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حجم آب خروجی سد زاینده‌رود 20 درصد کاهش يافت كه اين امر به دلیل مدیریت آب و جلوگیری از جیره بندی آب در ماه های پیش رو انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت‌وگو یی در رابطه با افت فشار آب در سطح شهر اصفهان و گزارش قطعی آب در برخی محلات شهر اظهار کرد: پیش‌تر به صورت مکرر اعلام شده که به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی، شرایط آبی امسال شرایط ویژه‌ای است.

سید اکبر بنی‌طبا در ادامه افزود: بر اساس همین اتفاقات، منابع شرب در دسترس بسیار کاهش‌یافته و برای اینکه بتوانیم مسأله آب شرب را به خوبی مدیریت کنیم سناریوهای مختلفی را در رابطه با میزان آب تخصیصی به اصفهان تعریف کرده‌ایم.

وی با تأیید کاهش 20 درصدی حجم آب خروجی سد تصریح کرد: این کاهش خروجی به دلیل مدیریت آب در ماه‌های پیش رو انجام گرفته و تلاش شده برای جلوگیری از جیره‌بندی آب در اصفهان، جریان آب در طول ساعات روز مدیریت شود.

رئیس روبط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تشریح تعداد شهرهای مصرف‌کننده آب حوضه زاینده‌رود پرداخت و اعلام کرد: بیش از 56 شهر و 300 روستا در استان اصفهان از حوضه آب ریز زاینده‌رود تغذیه می‌کنند و تمامی مصرف‌کنندگان این شهرها و روستاها باید در مدیریت مصرف خود دقت بیشتری به عمل آورند.

وی کاهش 30 درصدی مصرف آب شرب را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: در صورتی که مردم در کاهش این حجم از مصرف همکاری نداشته باشند و نتوانیم به حد 30 درصد کاهش مصرف برسیم؛ در هفته‌های آتی باز هم شاهد قطعی و افت فشار خواهیم بود.

بنی‌طبا تغییر وضعیت آبی استان را منوط به تغییر شرایط اقلیمی و افزایش نزولات جوی دانست و گفت: در حال حاضر حجم آب پشت سد میزان قابل قبولی نیست و برای پرهیز از بروز مشکلات اساسی باید دقت بیشتری در مصرف داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: همه به سختی شرایط اذعان دارند اما باید پذیرفت که ظرفیت آبی استان در همین حد است و مصرف‌کنندگان ناچار به تطبیق با شرایط هستند.

وی یادآور شد: تأکید می‌کنیم همه مصرف‌کنندگان و ذی‌نفعان آب برای رعایت حقوق سایر مردم، به بهبود شرایط کمک کرده و صرفه‌جویی کنند.

بنی‌طبا همچنین در رابطه با طرح تحویل شیرهای کاهنده مصرف آب به شهروندان اصفهانی اعلام کرد: مصرف‌کنندگان محترم می‌توانند از 22 اردیبهشت ماه با تماس با سامانه 1522 ارتباطات مردمی سازمان آبفای استان اصفهان نسبت به ثبت‌نام تحویل شیرهای کاهنده مصرف آب اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قیمت بسته کامل شیرهای کاهنده مصرف را 60 هزار تومان اعلام کرد  و گفت: این شیرها به صورت اقساط 12 ماهه فروخته می‌شوند و نحوه وصول این اقساط نیز از طریق قبوض آب است و توصیه می‌شود همه شهروندان برای کاهش 30 درصدی مصرف آب خود از این طرح استفاده کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر