کد خبر: 905967
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس پليس پيشگيري ناجا از تجهيز دوربين‌هاي البسه مأموران پليس براي كنترل و نظارت رفتار كاركنان و ارباب رجوع در سال 97 خبر داد.

سردار محمد شرفي در نشست ويدئو كنفرانس رؤساي پليس پيشگيري سراسر كشور با اشاره به اينكه صيانت و استاندارد‌سازي رفتار پرسنل يكي از اصلي‌ترين مطالبات فرمانده معظم كل قواست، اظهار كرد: سلامت اداري و صيانت كاركنان پليس با ابزارها و روش‌هاي گوناگوني پيگيري مي‌شود كه سفيران صيانت، پايش مستمر پيام‌هاي سامانه ۱۹۷ و توسعه پيوسته مركز نظارت و پايش هوشمند پليس پيشگيري از جمله اين روش‌هاست.
رئيس پليس پيشگيري ناجا در تشريح مأموريت سفيران صيانت نيز اظهار كرد: اين سفيران به صورت دوره‌اي به كلانتري و پاسگاه‌ها سركشي كرده و موارد مغاير با قانون يا برخلاف اصول انتظامي را جست‌وجو مي‌كنند تا به اين وسيله كاركنان را در حركت به سوي مسير درست ياري دهند.
وي با بيان اينكه 4هزار دوربين البسه براي سال جاري پيش‌بيني شده است، افزود: در كنار روش‌هاي ذكر شده برنامه‌ريزي براي افزايش نظارت‌هاي تخصصي استاني و عملياتي‌كردن كامل دوربين‌هاي البسه به منظور كنترل رفتار كاركنان و ارباب رجوع نيز در حال پيگيري جدي است.
اين مقام ارشد انتظامي تأكيد كرد: همه گشتي‌ها موظف هستند كه در تمام مدت گشت خود، دوربين‌ها را روشن نگاه داشته و همه وقايع را به صورت پيوسته ضبط كنند و رؤساي كلانتري نيز بايد پس از هر شيفت‌كاري گشتي‌ها، فيلم‌هاي دوربين را به دقت بررسي و موارد لازم را پيگيري و آرشيو كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كمبود نيروي انساني در كلانتري و پاسگاه‌ها خاطرنشان كرد: حتماً بايد نيروهاي كوشا، مستعد و جوان جديد را به كار گرفت، ليكن در شرايط كنوني تصميم بهتر آن است كه با ارتقاي سطح فناوري و ارائه خدمات الكترونيك از راه دور و همچنين به كارگيري بيشتر مؤسسات حفاظتي و مراقبتي و يگان‌هاي حفاظت، چابكي و قدرت مانور پليس را با همين تعداد پرسنل افزايش داد.
سردار شرفي اضافه كرد: برون‌سپاري برخي خدمات انتظامي و جلب مشاركت‌هاي مردمي از راه‌هاي گوناگون مانند پليس افتخاري نيز مي‌تواند در اين زمينه راهگشا باشد؛ چراكه پيشگيري اجتماعي يكي از كم‌هزينه‌ترين، پايدارترين و پربازده‌ترين روش‌هاي كاهش جرم بوده و مشاركت مردم در توليد و حفظ امنيت بسياري از امكانات پليس را آزاد خواهد كرد.
وي با بيان اينكه تجهيز تحت‌نظرگاه‌ها به دوربين مدار بسته بر بستر شبكه در سال‌جاري به پايان مي‌رسد، گفت: در مورد ساختمان كلانتري و پاسگاه‌ها نيز بايد پذيرفت كه كمبودهاي بسياري وجود دارد، ليكن خريد تملك يا ساخت اين تعداد از كلانتري ممكن و منطقي نيست و براي همين پليس پيشگيري ناجا طرح بهره‌برداري از واحدهاي انتظامي سيار را تصويب كرده و به اجرا گذشته است و خودروهاي ويژه‌اي نيز براي اين كار در نظر گرفته شده كه افزون بر كارهاي جاري انتظامي كارايي‌هاي بسيار ديگري نيز داشته و مي‌توانند كاستي‌هاي موجود در اين زمينه را جبران كنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مازندرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
کار نیکو کردن بهتراز .......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار