کد خبر: 906029
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی)ره) :
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: این موسسهبا برگزاری جشنواره مهر بهمن، در پی ترویج اندیشه و گفتمان امام خمینی (ره) با استفاده از هنر اثرگذار شعر در میان مردم است.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در آیین اختتامیه جشنواره سراسری مهر بهمن اظهار داشت: شعر، محمل و مرکبی برای قیام ناگفته های درونی هر انسان است و این نعمت و لطف شامل همه انسانها نشده بلکه تنها گروهی از افراد از این نعمت برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام عباس کُمساری  شعر را مروارید دریای اندیشه و شاعران را غواصان این دریا توصیف کرد و ابراز داشت: بر همین اساس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)  در پی ترویج اندیشه و گفتمان امام خمینی (ره) با استفاده از هنر اثرگذار شعر در میان مردم خاصه جوانان است.

وی افزود: جشنواره سراسری شعر مهر بهمن با برگزاری پانزدهمین آیین اختتامیه به بلوغ خود رسیده است و ما مفتخریم اعلام کنیم که به برکت این جشنواره آرشیوی غنی مزین به اشعار فاخر و اندیشمندانه در مورد امام خمینی (ره) پدید آمده است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان ادامه داد: بنای کار جشنواره سراسری شعر مهر بهمن بر ترویج و تبیین اندیشه امام خمینی(ره) است تا بتواند گفتمان ایشان را به  نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کند.

وی وصیت نامه امام (ره) را گنجینه ای از معارف اهل بیت برشمرد و گفت: سیاست جشنواره شعر مهر بهمن پرداختن به این اصول است.

کمساری با بیان اینکه ما نیازمند پررنگ شدن بخش فساد و فقر ستیز اندیشه امام هستیم، گفت: شعرای ما باید به وجوه ظلم و استکبار ستیزی، عدالت طلبی، حق خواهی، حقوق زنان، حقوق مردم و حقوق جوانان در اندیشه امام بپردازند و وظایف مسئولان در قبال مردم را در قالب شعر  به نسلی که امام خمینی (ره) را ندیده هدیه کنند.

وی ضمن اعلام تغییر نام این جشنواره برای دوره های بعدی اظهار داشت: با توجه به اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  (ره) جشنواره های دیگر خود را در حوزه های مختلف هنری با برند «روح الله» برگزار می کند، فراخوان شانزدهمین دور این جشنواره نیز با نام جشنواره شعر روح الله منتشر می شود.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به انتشار اشعار ارسالی به جشنواره در قالب کتابی با عنوان «به ساحت آفتاب» گفت: جلد دوم این آثار در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری شعر مهر بهمن رونمایی می شود.

وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری پانزدهمین جشنواره سراسری شعر مهر بهمن امسال برای نخستین بار تعدادی از اشعار برگزیده را در قالب یک آلبوم موسیقی با نام «پیشوای دل» منتشر کرده است که در این مراسم از آن رونمایی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار