کد خبر: 906034
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
در سالروز سفر رهبری به کردستان و در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان
تندیس دو تن از سرداران شهید پیشمرگ مسلمان کرد با حضور مشاور کل سپاه، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و در راستای برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سنندج رونمایی شد.
 
به گزارش جوان آنلاین از کردستان، صبح امروز و در راستای سلسله برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و در سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان، تندیس سرداران شهید محمدامین رحمانی معروف به (محمدامین کلاته) و همچنین شهید سعید توفیقی در سنندج رونمایی شد.

چهاردهمین روز اسفندماه سال 31 که به نیم روز رسید در روستای کلاتی از توابع شهر سنندج کودکی چشم به جهان هستی گشود که به واسطه عشق پدر و مادرش به آخرین پیامبر خدا، نام محمدامین را بر او نهادند تا در زندگی امین و امانت‌دار صادقی باشد.

شهید رحمانی در اردیبهشت ماه سال 59 به پیشمرگان مسلمان کرد پیوست و خیلی زود به واسطه شایستگی، لیاقت و توانمندی بی‌نظیرش به عنوان فرمانده گردان انتخاب شد.

شهید رحمانی پس از سال‌ها مجاهدت و جانفشانی در راه پاسداری از اسلام ناب محمدی و جمهوری اسلامی ایران، در روز ششم تیرماه سال 1363 در حالیکه فرماندهی گردان ضربت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سنندج را بر عهده داشت، توسط عوامل ضدانقلاب ترور و به شهادت رسید.

شهید سعید توفیقی در سال 1327 در روستای «اشکفتان» از توابع بخش «نران» در شهرستان سنندج به دنیا آمد.

این شهید بزرگوار در سال 1363 به میدان جهاد بازگشت و برای پاکسازی روستاهای سنندج از لوث نیروهای ضدانقلاب قدم پیش گذاشت. در سال 1366 به سمت فرماندهی گردان ضربت حضرت رسول(ص) شهرستان سنندج منصوب شد.

در سال 1368 با توجه به وفور تجارب کاری و نیز وجود ارتباط معنوی با مردم، از سوی سپاه به فرمانداری شهرستان سنندج ماموریت یافت و مسئول رسیدگی به شکایات مردم در آنجا شد در تاریخ هفتم مهرماه سال 69 هنگامی که از فرمانداری برمی‌گشت جلوی در منزل خود توسط نیروهای ضدانقلاب ترور شد و به شهادت رسید.

در مراسم رونمایی از این تندیس این دو شهید بزرگوار، سردار حسین دقیقی مشاور فرمانده کل سپاه، سردار مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم(ص)، سردار محمدتقی اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا شمالغرب، فرمانده سپاه کردستان، معاونین استاندار، فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر