کد خبر: 906160
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
سعيد احمديان

کشتي به عنوان ورزش اول کشور و رشته‌اي که همه مردم و مسئولان در مسابقات آسيايي و المپيک چشم به مدال‌هاي زرين آن دارند، اولويت چندم متوليان ورزش است؟ قطعاً رشته‌اي با اين حجم از افتخارات بايد اولويت اول باشد، اما صحبت‌هاي ديروز رسول خادم نشان مي‌دهد به‌رغم اينکه ورزش بخش زيادي از افتخارات بين‌المللي را مديون کشتي است، ولي اين رشته ورزشي همچنان دور از نگاه‌هاي مسئولان قرار دارد و يک بي‌تفاوتي محض نسبت به شرايط حساسي که کشتي در مسابقات بين‌المللي با آن روبه‌رو است در وزارت ورزش وکميته ملي المپيک ديده مي‌شود. اين مسئله سبب شده تا رئيس فدراسيون کشتي پس از درخواست‌هاي متعدد براي حل معضلي که گوش‌شکسته‌ها در مسابقات پيش‌رو با آن روبه‌رو خواهند شد، نااميد شود و اعتراف کند كه هيچ قدمي براي حل مشکل کشتي که نشئت گرفته از لابي صهيونيست‌ها در فيلا و کميته بين‌المللي المپيک است، برداشته نشده است.
بي‌تفاوتي متوليان ورزش قابل تأمل است. از يک‌سو هم وزير ورزش و هم رئيس کميته ملي المپيک از همراهي کشتي و کمک به حل مشکلات اين رشته صحبت مي‌کنند، در آن سو و در ميدان عمل اما اتفاق جديدي که بخواهد اين گره را باز کند، ديده نمي‌شود. اين در شرايطي است که بنا بر گفته‌هاي خادم، مسئولان اتحاديه جهاني کشتي در جلساتي که در چند ماه گذشته با رئيس فدراسيون کشتي داشته‌اند، بارها از وي درباره اقداماتي که مسئولان کشورمان براي حل مشكلات پيش‌رو انجام داده‌اند، پرسيده‌اند و جريمه‌هاي سنگين احتمالي را گوشزد کرده‌اند. با اين حال خادم مي‌گويد پاسخي نداشته كه به آنها بدهد، چون اقدامي صورت نگرفته و اين در شرايطي است که ورزش اول ايران با توجه به لابي رژيم اشغالگر قدس به بهانه عدم رويارويي ورزشکاران ايراني با نمايندگان رژيم نامشروع صهيونيستي در حال توطئه عليه کشتي ايران است تا ورزشي که سهم زيادي از مدال‌هاي بين‌المللي ورزش کشورمان را دارد با مشکلات حادي روبه‌رو شود.
در چنين شرايط بغرنجي که کشتي در مسابقات بين‌المللي با آن درگير است، دست روي دست گذاشتن مسئولان وزارت ورزش و کميته ملي المپيک براي حل چنين مشکلي قابل تأمل است، هرچند نمي‌توان اختلافات خادم با وزير ورزش را کتمان کرد و برخي معتقدند اهمال وزارت ورزش در چنين موضوع مهمي بي‌ربط به اختلاف عميق خادم با سلطاني‌فر نيست. با اين حال مسئله‌اي که در حال حاضر کشتي با آن روبه‌رو است، يک موضوع ملي و برگرفته از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است و دخالت دادن اختلافات شخصي و سياسي در چنين موضوعي که جزو خط قرمزهاي نظام جمهوري اسلامي است از هيچ مسئولي قابل پذيرش نيست. البته اختلاف‌نظر در مديريت ورزش امري اجتناب‌ناپذير است، اما اين اختلاف در کليت کار نبايد محلي براي ضربه زدن به ورزش کشورمان باشد.
با وجود اهميت وحدت‌نظر در برخورد با مشکلات کلان ورزش، اما به نظر مي‌رسد در وزارت ورزش همچنان در بر يک پاشنه مي‌چرخد و اختلاف وزير و رئيس فدراسيون مانند سدي محکم مقابل ديپلماسي ورزشي قرار گرفته است. در حالي که ديپلماسي در حال حاضر نياز فوري ورزش کشورمان براي خنثي کردن توطئه صهيونيست‌هاست، ديپلماسي فراتر از حوزه ورزش كه با استفاده از اين ظرفيت مي‌توان توطئه صهيونيست‌ها عليه ورزش کشورمان را خنثي كرد. صحبت‌هاي ديروز خادم اما چشم‌انداز اميدوارکننده‌اي براي مقابله با توطئه صهيونيست‌ها پيش‌روي ورزش کشورمان قرار نداد. نزديک به شش ماه از ماجراي کشتي نگرفتن عليرضا کريمي، پهلوان کشورمان مقابل نماينده رژيم اشغالگر قدس در حمايت از مردم مظلوم فلسطين مي‌گذرد، اما به‌رغم هشدارهاي خادم تاکنون براي مذاکره با کميته بين‌المللي المپيک قدمي برداشته نشده، در حالي که طرف مقابل يعني صهيونيست‌ها با توسل به اقدامات سياسي به دنبال محروم کردن کشتي ايران هستند و در اين زمينه توانسته‌اند مقامات کميته بين‌المللي المپيک را با خود همراه کنند.
در چنين شرايطي که ورزش کشورمان با يک هجمه سياسي در عرصه بين‌الملل روبه‌رو است، مسئولان نيز بايد با چشم بستن روي اختلافات شخصي، منافع ملي را در حل مشکلاتي که ورزش با آن مواجه است، در اولويت‌شان قرار دهند، امري که متأسفانه تا امروز اتفاق نيفتاده تا کشتي تنهاتر از همیشه مقابل توطئه صيهونيست‌ها باشد و در عرصه ديپلماسي هم قدمي براي همراهي کشتي در مقابل رژيم کودک‌کش اسرائيل برداشته نشود. در همين راستا بديهي است براي جلوگيري از محروميت‌هاي سنگين ورزش اول کشورمان بايد ديپلماسي فعال شود تا هم توطئه دشمنان نظام جمهوري اسلامي خنثي شود و هم متوليان ورزش با همدلي و فراموشي اختلافات، زمينه مناسب‌تري براي افتخارآفريني کشتي‌گيران کشورمان در مسابقات بين‌المللي فراهم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار