کد خبر: 906220
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
رئیس مرکز خدمات اجتماعی زندان‌های استان اصفهان:
رئیس مرکز خدمات اجتماعی زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه ۷۳۰ میلیون تومان برای انجمن حمایت از زندانیان اختصاص یافت، گفت: ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان تشکیل شده و منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از آنها را تامین می‌کند

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان؛ رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعداز خروج زندان‌های استان اصفهان عصر شنبه در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شهرضا، با اشاره به اینکه زندانیان بعد از آزادی بیشتر از هر چیزی به شغل نیاز دارند، اظهار داشت: در جلسه‌ای با مدیر عامل صندوق مهر مقرر شد از سایر اهرم‌های بانکی مانند یارانه و جواز کسب زندانیان آزاد شده به عنوان جایگزین کسر حقوق کارمندان ضامن استفاده شود تا امکان دریافت تسهیلات اشتغالزایی برای این افراد آسان‌تر شود.

مهرداد داوودی گفت : ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مانند مهریه و خسارات تصادف در استان تشکیل شده که منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از این افراد را از طریق کمک‌های مردم و ردیف اعتباری که در بودجه دارد، تامین می‌کند.

وی افزود تصریح کرد: با وجود خیران و خیریه‌های فعال استان امروز آگاه‌سازی و پیشگیری از ورود افراد به آسیب‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات و برنامه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی این زمینه مهیا شده و این مرکز آمادگی دارد در راستای انجام مشاوره‌های مختلف زمینه آسیب را کاهش دهد.

داوودی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان در کنار زندانیان از خانواده‌های این افراد نیز حمایت می‌کند، گفت: همسر یک زندانی علاوه بر فشارهای روانی جامعه باید فشار اقتصادی زندگی را نیز تحمل کند.

وی با بیان اینکه باید با در نظرگرفتن ورودی‌ها و خروجی‌های زندان در مورد کاهش آسیب‌های اجتماعی تصمیم گرفت، تصریح کرد: خیریه امام موسی کاظم (ع) در راستای کمک به زندانیان، آزادسازی‌ و حمایت از خانواده‌های زندانیان و بازسازی زندان‌ها در استان اصفهان فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها از محل اعتبارات فصل پنجم بودجه با سرفصل اصلاح و تربیت مبلغ 730 میلیون تومان اعتبار برای انجمن حمایت از زندانیان استان و 14 میلیون تومان برای این انجمن در شهرستان شهرضا در نظر گرفته است.

در ادامه این نشست امام جمعه شهرضا با بیان اینکه نباید زندان را فقط چارچوب و مکان زندان بدانیم، گفت: همه ما به نوعی در زندان نفس به سر می‌بریم. بعضی بر زندان نفس پیروز می‌شوند و بعضی با اینکه آزادانه در جامعه زندگی می‌کنند همچنان در مقابل نفس خود ضعیف هستند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های موجود جامعه امروزی ما و ضرورت توصیه به ارزش‌ها، همکاری، انسجام و همفکری بین مردم و مسئولان در رده‌های مختلف، خاطرنشان کرد: امروزه باید بپذیریم که از جنبه‌های گوناگونی مورد هجمه دشمن قرار داریم که در صورت عدم برنامه‌ریزی برای شناسایی و مقابله با آن، انواع و اقسام تهدیدات و آسیب‌های گوناگون گریبان جامعه اسلامی ما را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خیرانی کسانی هستند که در جامعه بدون هیچ توقعی به مردم خدمت و از ضعیفان حمایت می‌کنند و بعضی از این افراد گمنام هستند، بیان کرد: وجود خیران در حمایت از این اقشار آسیب‌پذیر جامعه نقطه عطفی در کاهش آسیب‌های ناشی از مسائل اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های زندانیان است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان، بانوان هستند، افزود: می‌طلبد بانوان شهرضایی با توجه به رقت قلب و مهربانی که دارند در زمینه حمایت از خانواده‌های زندانیان بیشتر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه زندانیان به دلایل جرایم عمد و غیرعمد راهی زندان‌ها شد‌ه‌اند که باید این دو نوع زندانی را از هم متمایز دانست، بیان کرد: گاهی با یک تماس تلفنی گره کور مشکلات یک خانواده زندانی باز می‌شود، واسطه‌های خداوند انسان‌های با هویت و با شخصیت بوده که مشکلات این خانواده‌ها را حل می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه تایید ترازنامه این انجمن و انتخاب مدیرعامل و بازرس است، گفت: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شهرضا با سه دههفعالیت مستمر در حال خدمت‌رسانی به زندانیان شهرستان‌های شهرضا، سمیرمو دهاقان است.

محمد محسنی اژیه با بیان اینکه بانیان خیر این انجمن از ابتدای تأسیس تاکنون 10هزار خانوار زندانی را حمایت کرده‌اند، افزود: خانواده زندانیان بیشتر از زندانیان مجازات می‌شوند و اگر حمایت خیران نبود با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات به همیناندازه هم کمک نمی‌شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها