کد خبر: 906221
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات:
رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: از ابتدای برپایی جشنواره به دنبال این بودیم که با زبان هنر، فرهنگ و ادبیات نیکوکاری را تبیین کنیم چراکه گوش شنوا در این راه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان شنبه در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اظهار داشت: بسیار خرسندیم که توفیق یافتیم تا هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان را با موضوع احسان و نیکوکاری آغاز کنیم.

حسین ملایی با بیان اینکه جمع حاضر از بزرگان و هنرمندان کشور و صاحب نظران در این بخش هستند، ابراز داشت: برای نخستین بار در کشور یک خیریه اقدام به برگزاری جشنواره فیلم کرده است که این امر در نوع خود بی نظیر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای برپایی جشنواره به دنبال این بودیم که با زبان هنر موضوع احسان و نیکوکاری را که یک نیاز اساسی بشر است در بطن جامعه نهادینه کنیم، تاکید کرد: سعی ما این است که  فرهنگ و ادبیات نیکوکاری را از زبان هنرمندان کشور بیان کنیم چراکه گوش شنوا در این راه بیشتر است.

وی با اعتقاد بر اینکه در هفت سال گذشته جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات شاهد حضور هنرمندانی بی ادعا بوده است، گفت: شاید برگزاری این جشنواره توسط نهادهای دولتی نیازمند توقعات خاص و ویژه‌ای بود اما دوستان و هنرمندان ما بدون توقع در این جشنواره حضور یافته و آثار بسیار ماندگاری را از خود به جا گذاشتند.

ملایی تاکید کرد: همراهی نهادهای مختلف استان با این جشنواره را ارج می نهیم که تمام قد در کنار ما ایستادند و خواهش ما این است که این جشنواره بومی و با موضوع خاص احسان و نیکوکاری را پاس بداریم.

رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان اینکه سبقه فرهنگی استان اصفهان می طلبد که جشنواره  فیلم بومی با این ابعاد در آن برگزار شود، گفت: ما فرصتی طلایی در پیش رو داریم که با توجه به چهره‌های فرهنگی استان و شهر از این شرایط بهره برده و جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را به نهادی پایدار در استان تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: این نهاد پایدار چند ویژگی دارد، یکی این که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود و دیگری اینکه در شهری پا گرفته است که سبقه فرهنگ و آثار تمدنی آن در ایران و دنیا زبانزد است و امیدواریم نهادهای استان در راستای ماندگاری این جشنواره همکاری خود را با ما ادامه دهند.

ملایی با یادی از زاون قوکاسیان دبیر فقید جشنواره تاکید کرد: در هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان که یادگاری از زاون است، از همایون اسعدیان و حسن اکلیلی هنرمندان خیر کشورمان و سه خیریه معروف استان تجلیل می‌شود که امیدواریم این رویه در سال های بعدی نیز به نیکی ادامه پیدا کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار