کد خبر: 906295
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: 300 گام و فعالیت در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه در دستور کار قرار دارد که در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادادی در نشست فصلی قضات استان اظهار کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم موضوعی است که برای محقق شدن آن نیازمند آن هستیم تا تمام اجزای دستگاه قضایی در کنار سایر نهادها و دستگاه های اجرایی برنامه ریزی و همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب و دلخواه برسیم.

وی بر لزوم فعال بودن بیش از پیش شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: این شورا در شهرستان‌ها به ریاست روسای حوزه‌های قضایی باید بیش از پیش فعال باشند و با همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش جرایم فعال باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: فعال کردن واحدهای مشاوره به ویژه در بحث طلاق و حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع که یکی از سیاست‌های کلی نظام و از اهداف کلیدی دستگاه قضایی بوده و در رونق اقتصادی و تولید و اشتغال در استان بسیار موثر است باید با اهتمام ویژه ای دنبال شود چرا که از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی که ناشی از فقر و بیکاری است پیشگیری می کند.

خدادادی همچنین با ارائه گزارش از فعالیت های ستاد دیه استان گفت: در سال گذشته 437 نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد به مبلغ محکومیت حدود 300 میلیارد ریال توسط ستاد دیه و کمک خیرین از زندان های استان آزاد شدند.

وی افزود: برغم همه تلاش های انجام شده بیش از 700 نفر محکوم مالی در زندان های استان بسر می برند که نیازمند کمک و مساعدت خیرین استان می باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر