کد خبر: 906299
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل:
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ایده‌های مرتبط با تولید اپلیکیشن‌های گردشگری و معرفی آثار تاریخی این استان حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در مراسم اختتامیه استارت آپ روستایی «شتاب در روستا» در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل قابلیت های متعدد در عرصه گردشگری و صنایع دستی را دارد و به‌همین منظور ایده‌های مرتبط با تولید اپلیکیشن‌های گردشگری و معرفی آثار تاریخی این استان حمایت می‌شود.

وی افزود: با این وجود قابلیت‌های این استان به صورت مطلوب و کافی در عرصه های ملی و بین‌المللی معرفی نشده و ما نیازمند ابزارهای مختلف معرفی توانمندی استان هستیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: به‌منظور معرفی‌ و تبلیغ قابلیت‌ها می‌توان از اپلیکیشن‌های متنوع استفاده کرد و در این راستا از ایده‌های نخبه‌های جوان قویا استقبال و حمایت می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: از جمله اینکه این اداره کل آماده تخصیص تسهیلات و امکانات به ایده‌های عملی است تا فرصت معرفی جاذبه های تاریخی استان فراهم شود.

وی به ضرورت توجه به قابلیت‌های استان در تولید صنایع دستی اشاره و بیان کرد: می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای رونق بازار فروش صنایع دستی استان استفاده کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:  سرعین از قطب‌های گردشگری کشور است که جاذبه عمده آن آب های گرم سرعین عنوان می‌شود که به همین منظور راه‌اندازی موزه آب‌های گرم در سرعین بررسی می‌شود.

وی با اشاره به قابلیت این شهرستان  برای راه‌اندازی موزه آب های گرم افزود: از سویی این شهرستان قابلیت های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی داشته و از جمله در حوزه تولید صنایع دستی را دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: به منظور احیای ظرفیتهای پنهان صنعت گردشگری سرعین در نظر داریم در حوزه صنایع دستی نیز برنامه‌هایی را عملیاتی کنیم.

وی گفت: از جمله ایجاد خانه صنایع دستی مورد تاکید است و ایجاد خانه صنایع‌دستی در مکان مناسب می تواند منجر به رونق تولید و فروش صنایع دستی روستاهای این شهرستان شود.

وی با تاکید به اینکه در دهه‌های اخیر نمایشگاه های صنایع دستی با خلاء کارشناسی مکان‌یابی مواجه بوده است، افزود: راه‌اندازی خانه های صنایع دستی با مکان یابی مناسب می تواند منجر به رونق بازار فروش صنایع دستی تولیدی استان شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: علاوه بر این به منظور رونق برنامه‌های گردشگری شهرستان سرعین از طریق معاونت گردشگری اقداماتی برنامه ریزی خواهد شد.

فلاحی اختصاص 15 میلیون تومان اعتبار به این شهرستان را نامطلوب خواند و افزود: تلاش ما بر این خواهد بود تا از محل اعتبارت ملی و استانی، رقم مناسبی اختصاص یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر