کد خبر: 906309
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل خبر داد:
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از ساخت و تجهیز 369 مدرسه خیرساز در استان اردبیل در قالب یک هزار و 469 مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد قرآن‌نویس در جریان بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اردبیل در مجتمع فدک این شهر اظهار کرد: در راستای ساخت مدارس از سوی خیرین استان اردبیل ما تاکنون موفق شدیم 2 باب واحد آموزشی شبانه‌روزی، 7 باب نمازخانه، 3 باب کتابخانه و 2 باب کارگاه و آموزشگاه را ساخته و تحویل دهیم.

وی همچنین به ساخت و تجهیز یک باب خوابگاه دانش‌آموزی توسط خیرین اشاره و خاطرنشان کرد: ما این مجموعه‌ها را برای استفاده تمام دانش‌آموزان استان تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل تصریح کرد: برخی از خیرین استان علاوه بر مدرسه‌سازی اقدام به تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان بی‌سرپرست از مقطع ابتدایی تا پایان تحصیلا عالی نموده‌اند که یک حرکت بزرگ و ماندگار در راه خداست.

قرآن‌نویس برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را با یاری خیران یادآور شد و گفت: استان اردبیل شاهد خیران بزرگی در عرصه مدرسه‌سازی است که نام استان را در این زمینه در کشور ماندگار کرده است.

وی یاد و خاطره مرحوم حسنعلی علیپور را به عنوان بزرگ مرد خیر مدرسه‌ساز در استان و کشور گرامی داشت و تصریح کرد: مدرسه‌سازی آئینه تمام‌نمای شکوه و عظمت علمی و فرهنگی و تمدن اسلامی است که این امر در استان اردبیل نمود عینی یافته است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امر خیر مدرسه‌سازی در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل به جد پیگیری می‌شود که در این راست اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل تمام تلاش خود را برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام آموزشی در استان بکار بسته است.

در ادامه این جشنواره رئیس شورای شهر اردبیل بر ورود تشکل‌های و نهادهای اجتماعی به امر مدرسه‌سازی در استان اردبیل تاکید کرد.

علیرضا پوستی اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر اردبیل در کنار خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل آماده توسعه و تجهیز مدارس اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز مدارس و فضاهای آموزشی در دستور کار شهرداری و شورای شهر اردبیل قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر اردبیل در صدور پروانه‌های ساخت مدارس و فضاهای آموزشی نیز در کنار خیرین مدرسه‌ساز است و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی‌کند.

رئیس شورای شهر اردبیل ورود تک تک افراد جامعه و به ویژه نهادها و تشکل‌های اجتماعی را به امر مدرسه‌سازی مهم توصیف کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان یک نهاد مستقل می‌تواند در امر مدرسه‌سازی و کارهای نیک در کنار خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد و این باید به یک فرهنگ در استان تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر