کد خبر: 906532
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
رییس سازمان پدافند غیرعامل:
بیماری‌های اپیدمی بعدی می‌تواند با نیت تروریست و از طریق صفحه کامپیوتر با استفاده از مهندسی ژنتیک با ساخت یک ویروس آبله، آنفلوآنزا یا ویروس‌های دیگر انتقال پیدا کند. این‌که این موضوع تهدید است یا هشدار می‌تواند ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش هیات های اندیشه ورز مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدید یک گروه دانشگاهی ایران از مرکز ژنتیک چین اظهار کرد: در آن مرکز عکس بیل گیتس نصب شده بود که در مورد علت آن جویا می‌شوند و پاسخ داده می‌شود که بیل گیتس، پروژه تبدیل انسان به ویروس سایبری را طرح کرده و به‌عنوان اسپانسر آن است و این فرد از امکان‌پذیر بودن این موضوع عبور کرده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: هشدار بیل گیتس در پشت سرش پروژه‌ای تعریف شده تا بتواند این کار را به انجام برساند و پس از آن داروهای دیجیتالی را تعریف می‌کند که فصل مشترک داروهای شیمیایی به داروهای دیجیتالی است که به‌عنوان یک موضوع در حال تحقیق است.

از این موضوع نتیجه می‌گیریم که با یک تهدیدات مشترک سایبری و بیولوژیکی مواجهیم که این دو حوزه در حوزه فناوری هم‌‌افزا تعریف می‌شوند که می‌توانند با هم تلفیق یا جدا باشند.

وی گفت: بیل گیتس در این کنفرانس مطرح می‌کند که نظام نظارت کنترل بیماری‌ها در دنیا در جاهایی درست و در برخی موارد غلط است، در ۱۲۲‌کشور فلج اطفال ریشه‌کن شده اما در پاکستان، افغانستان و نیجریه هنوز فلج اطفال وجود دارد و این نشان می‌دهد که هنوز نظام نظارت و کنترل سلامت یکپارچه نیست. ابولا درسیرالئون و لیبی، وبا در کنگو شاخ آفریقا هنوز کنترل نشده و وجود دارد.

وی ادامه داد: بیل گیتس اظهار کرد که بیماری‌های اپیدمی بعدی می‌تواند با نیت تروریست و از طریق صفحه کامپیوتر با استفاده از مهندسی ژنتیک با ساخت یک ویروس آبله، آنفلوآنزا یا ویروس‌های دیگر انتقال پیدا کند. این‌که این موضوع تهدید است یا هشدار می‌تواند ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

بیل گیتس می‌گوید اپیدمیست‌ها معتقدند انتقال سریع پاتوژن از طریق هوا می‌تواند کمتر از یک سال، ۳۰‌میلیون تلفات را برای ما به‌جا بگذارد. اگر انتقال پاتوژن در اختیار یک تروریست یا کشور تروریستی قرار بگیرد می‌تواند تهدید جهانی را ترتیب دهد.

سردار جلالی افزود: بیل گیتس در کنفرانس مونیخ می‌گوید ما باید نوآوری در برابر بیماری‌های اپیدمی تولید و راه‌اندازی کنیم، که خودش نیز بنیاد خیریه بیل گیتس را راه‌اندازی کرده و به ما پیشنهاد داده که دنیا باید یک انبار مهمات از واکسن با قابلیت‌های تشخیصی بسیار بالا را تولید کند که بتواند این موارد را تشخیص دهد.

آمادگی در بحث پدافند زیستی مانند آمادگی ارتش‌ها برای جنگ است. در یک نگاه کلی بیل گیتس یک هشدار جهانی در مورد تهدیدات می‌دهد که ممکن است این تهدیدات در آینده نزدیک در سیستم نظارتی برخی کشورها رخ دهد.

منبع: صبح نو

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر