کد خبر: 906553
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
در چهارمحال و بختیاری شکل گرفت
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: 33 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در هشتیمن جشنواره علمی و پژوهشی جابر بن حیان با هم رقابت کردند.
حمیرا رحیمی

فرج الله اعرابی   در آیین افتتاح مرحله استانی هشتمین جشنواره جابربن حیان در دبستان الهام شهرکرد در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره در 3 مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار شد که بیش از 33 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی با جمعیتی بیش از 29 هزار و 800دانش آموز با یکدیگر رقابت کردند.
به گفته وی، این جشنواره در سه محور پروژه های دانش آموزی آزمایش در قالب طراحی و ساخت، نمایش علمی و تحقیق دانش آموزی برای دانش آموزان مقطع چهارم، پنجم و ششم ابتدایی برگزار شد.
وی افزود: در مرحله آموزشگاهی 5 هزار و 500طرح به جشنواره ارائه شد که از این تعداد 2 هزار و80 طرح به مرحله شهرستانی و 186 طرح به مرحله استانی راه پیدا کردند.
اعرابی اظهار کرد: از طرح های انتخابی در مرحله استانی 6 طرح انتخاب و به مرحله کشور این جشنواره ارسال می شود که سال گذشته نیز 6 طرح از استان به مرحله کشوری ارسال شد که 6 طرح مورد تقدیر قرار گرفت.
وی افزایش روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان و خودباوری و همچنین انجام تحقیق و پژوهش را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
به گفته وی ،نمایشگاه دست ساخته ها و تحقیق های دانش آموزان به مدت یک هفته در دبستان الهام شهرکرد برای بازدید دانش آموزان برپاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر