کد خبر: 906654
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: 18 مرکز اقامتی غیرمجاز در تبریز پلمپ و از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری شد.

مرتضی آبدار  افزود: در این مراکز غیرمجاز و شخصی، برخی افراد سودجو گردشگران داخلی و خارجی را اسکان می دادند.
وی با بیان اینکه فعالیت این مراکز از دید نهادهای مربوط در امر نظارت خلاف قانون بود و پیگرد قانونی داشت، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری نهادهای قانونی اجازه فعالیت به اماکن اقامتی غیرمجاز در استان را نمی دهد.
وی ادامه داد: فعالیت این نوع اماکن خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را برای گردشگران و مالکان اماکن اقامتی به دنبال دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این اماکن در راستای حمایت‌ از مراکز اقامتی مجوزدار و در جریان اقدام های نظارتی معاونت گردشگری و انجام بازدیدهای کارشناسان با همکاری اتحادیه انجمن های حرفه ای شناسایی و توسط پلیس اماکن استان پلمپ شد.
آبدار با بیان این ‌که این امر در راستای ارتقای آگاهی عمومی و با همکاری نهادهای نظارتی در سطح استان انجام شد، ادامه داد: متقاضیان برای اسکان دادن گردشگران داخلی و خارجی و فعالیت در این حوزه، باید با مراجعه به مراکز ذیربط نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.
وی گفت: در کلانشهر تبریز تاکنون برای هیچ خانه‌ای با عنوان 'خانه مسافر' مجوز صادر نشده و فعالیت این خانه‌ها در زمینه گردشگری غیرمجاز تلقی می‌شود.
آبدار افزود: چهار باب خانه مسافر در سطح استان دارای مجوز رسمی فعالیت و پذیرش مسافران است و موارد غیرمجاز توسط نهادهای نظارتی شناسایی و پلمپ خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر