کد خبر: 906655
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: میزان بارش های سال زراعی جاری این استان در پی بارندگی روزهای اخیر به 280.9 میلی متر رسید.

محمد اشجعی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در سطح استان به طور میانگین 3.3 میلی متر بارش روی داده است، افزود: میزان بارش در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43.5 درصد و نسبت به بلند مدت 19.1 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش با 9.7 میلی متر از شهرستان کلیبر و کمترین بارش از شهرستان بناب با 2 دهم میلی متر گزارش شده است.
اشجعی ادامه داد: در این مدت جلفا، میانه و عجبشیر با 22 درجه و هریس و چاراویماق با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته دمای تبریز در گرمترین زمان به 19 درجه و در سردترین زمان به 12 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی این شهر 12 درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه خنک تر شده است.
اشجعی افزود: سامانه بارشی تا روز سه شنبه (فردا) ادامه می یابد و از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در استان حاکم می شود.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر