کد خبر: 906656
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از ایجاد یکهزار و 23 واحد کوچک اقتصادی طی یک سال اخیر در این استان با اشتغالزایی بیش از یکهزار و 500 نفر خبر داد.

جعفر رزمی  با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارایه تسهیلات مالی به متقاضیان توسط بسیج سازندگی به انجام رسیده است، افزود: بر همین اساس 115 میلیارد و 277 میلیون ریال تسهیلات به واحدهای فوق پرداخت شده و شش میلیارد و 744 میلیون ریال نیز در قالب طرح های حمایتی از واحدهای تولیدی روستایی ارایه شده است.
وی با اشاره به روند صعودی ایجاد طرح های کوچک اقتصادی طی سال های اخیر توسط بسیج سازندگی، اظهار کرد: طی سال های 1392 تا 1395 به ترتیب 707، یکهزار و 225، دو هزار و 142 و یکهزار و 647 واحد مورد حمایت قرار گرفتند.
رزمی، 407 واحد صنایع دستی و صنعتی، 194 واحد دام سبک و سنگین، 119 واحد پرورش زنبورعسل، 66 واحد اصلاح باغات،50 واحد خشکبار، 41 واحد تولید قارچ خوراکی، 39 واحد پرورش ماکیان، 32 واحد اسانس گیری، 14 واحد کشت زعفران و کلزا، 14 واحد نخودپزی، 13 واحد فرآوری لبنیات، 12 واحد فرآوری سماق، 12 واحد پرورش ماهی و 10 واحد محصولات گلخانه ای را از واحدهای مورد حمایت بسیج سازندگی آذربایجان شرقی برشمرد.
وی، تشکیل تعاونی های کوچک، کاهش سود تسهیلات اعطایی به مردم برای ایجاد واحدهای کوچک و پیگیری جذب تسهیلات ارزان قیمت از منابع دولتی را رویکرد اصلی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی بیان کرد.
رزمی افزود: بر همین اساس همکاری با سازمان ها و ادارات برای تسهیل ایجاد واحدهای اقتصادی کوچک و نیز فرهنگ سازی با برجسته سازی الگوهای موفق در قالب تولید مستند، خبر و ویژه نامه در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفته است.
وی از فعالیت رسمی 350 گروه جهادی شبکه ای در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: این تعداد در قالب اردوهای یک تا 10 روزه شامل بسیج دانش آموزی، دانشجویی و بسیج اقشار در طول سال به مناطق محروم و عقب افتاده استان اعزام می شوند و فعالیت های عمرانی و خدماتی انجام می دهند.
وی اضافه کرد: علاوه بر گروه های فوق، امسال قصد داریم 160 گروه جهادی در قالب بسیج اقشار را سازماندهی و برای اولین بار در استان بسیج خواهران را نیز وارد عرصه کنیم تا آنان نیز برای انجام خدمات فرهنگی، اخلاقی و تربیتی به مناطق مورد نیاز اعزام شوند.
رزمی با اشاره به اینکه از مجموع گروه های جهادی فوق تعداد 108 گروه در سال گذشته ایجاد شد، گفت: پارسال 134 هزار نفرروز اعزام در قالب اردوهای جهادی ثبت شد که اعزام 150 تیم پزشکی به مناطق محروم استان از جمله خدمات آنها بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر