کد خبر: 906669
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
مدیرکل دامپزشکی اصفهان خبر داد:
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در پی نظارت های دامپزشکی،‌ از ورود ۴۰۰ تن فرآورده آلوده دامی به بازار عرضه در اصفهان جلوگیری کردیم

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،شهرام موحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دامپزشکی نقش مهمی در حوزه پیشگیری از بیماری ها دارد و اگر یک صدم اعتباراتی که در حوزه بهداشت و درمان خرج می کردند را به حوزه دامپزشکی تخصیص می دادند قطعا شاهد تحول زیادی در عرصه سلامت بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد خودروهای عملیاتی دامپزشکی فرسوده است، بیان داشت: در حال حاضر نیمی از خودروهای عملیاتی دامپزشکی فرسوده است و با کمبود خودرو مواجهیم و این مسئله در حالی است که مراکز پرورش آبزیان و مراکز دام و طیور در صعب العبورترین مناطق استان قرار دارد و با خودروی استیجاری امکان رفتن نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان خواستار ساماندهی پرنده فروشی ها با همکاری دستگاه های مرتبط شد و گفت: برای این منظور لازم است اتاق اصناف و شهرداری ها ورود پیدا کنند.

وی با اظهار اینکه نمی توانیم دام عشایر را قرنطینه کنیم، اعلام کرد: به منظور کنترل بروز تب برفکی در دام ها، دام عشایر را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دادیم.

موحدی از مهر و موم ۸۰  واحد مرغداری با همکاری جهاد کشاورزی و دادستانی گلپایگان خبر داد و بیان داشت: تب کریمه کنگو جزو بیماری‌های دامی نیست اما بهترین راه مبارزه با بیماری اصلاح ساختار دامداری‌ها و خانه‌های روستایی ما است.

وی با دادن این اطمینان به مردم که گوشت های موجود در سطح بازار هیچ نوع ویروسی ندارد زیرا بیش از ۹۵ درصد از گوشت مورد مصرف استان در پیش سرد نگه داشته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تب برفکی داریم اما شیوع نداریم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار