کد خبر: 906712
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
مهندس شهین باهر عنوان کرد:
شهردار تبریز از آموزش شهروندی در ۸۱ مدرسه دولتی برای نخستین بار در کشور توسط شهرداری تبریز خبر داد.

ایرج شهین باهر عصر امروز در همایش بررسی نقش آموزش محیط زیست در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیان اینکه شهرداری تبریز در خصوص احیای این دریاچه نقش مهمی ایفا می کند، اظهار کرد: شهرداری تبریز، نحوه مصرف آب در کشت های فضای سبز را مدیریت کرده و تمامی آبیاری های سطح شهر کنترل می کند و آبیاری ها نیز به صورت آبیاری قطره ای صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کاشت چمن از فضای سبز تبریز حذف یا کمتر می شود، افزود: این مسئله درحالی است که کلانشهر تبریز از لحاظ سرانه فضای سبز فقیر بوده و وضع مطلوبی ندارد اما به دلیل کم آبی، چاره ای جز این نداریم.

مهندس شهین باهر همچنین در ادامه اظهار کرد: نوع کشت درختان در این کلانشهر نیز باید تغییر یافته و درختان بومی تبریز در سطح شهر کاشته شود.

شهردار تبریز در بخش دیگر سخنان خود به بحث آموزش شهروندی اشاره کرد و افزود: بحث آموزش شهروندی در تمامی حوزه ها الزامی است چرا که توسعه پایدار یک شهر با حمایت و همکاری شهروندان آن شهر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در قرن بیست و یکم گامی در راستای آموزش شهروندی برنداشته اظهار داشت: حتی دولت نیز در این راستا برنامه ای نداشته و در کتب آموزش و پرورش هم خبری از این مسئله در میان نیست.

شهین باهر در ادامه افزود: این درحالی است که در کشورهای توسعه یافته، به دانش آموزان خود در همان سال های آغازین تحصیل آموزش های شهروندی داده می شود.

وی با بیان اینکه افتتاح هر پل عابرگذر برقی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دست شهرداری می گذارد، تصریح کرد: اگر فرهنگ شهروندی در جامعه ای وجود داشته باشد، نیازی به نرده کشی و افتتاح پل و هزینه نگهداری وجود ندارد.

شهردار تبریز از آموزش شهروندی در ۸۱ مدرسه دولتی برای نخستین بار در کشور در این کلانشهر خبر داد و افزود: شهرداری تبریز در راستای آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی سه کتاب آموزشی چاپ کرده و در مدارس دولتی تبریز به صورت هفتگی تدریس داده می شود.

وی همچنین از تربیت ۴۵۰ مدرس آموزش شهروندی در شهرداری تبریز خبر داد و گفت: امیدواریم از ترم آینده این سه کتاب به ۱۲ کتاب تبدیل شده و به سیستم آموزش شهروندی افزوده شود.

شهردار تبریز همچنین در ادامه با اشاره به قطع درختان زعفرانیه، تصریح کرد: شهرداری تبریز که این درختان را کاشته و آبیاری کرده چرا باید اقدام به قطع آنان کند؛ در این مسئله ما از قطع درختان شاکی هستیم.

وی همچنین ادامه داد: پس از انتشار این تصاویر در فضای مجازی و توجه مردم به این مسئله، خوشبختانه ۱۲ پرونده غیر از این پرونده متوقف شد و امیدواریم در چند روز آینده نیز درخت کاری در این محل صورت می گیرد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر