کد خبر: 906742
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
براساس آخرين گزارش فائو متوسط سرانه جنگل براي هر ايراني يك‌هزار و 700 متر كه اين رقم در استان زنجان با احتساب جنگل‌هاي دست كاشت كمتر از يك‌هزار متر ثبت شده است

رئيس اداره جنگل كاري منابع طبيعي و آبخيزداري استان زنجان با اعلام اين خبر گفت: استان زنجان از نظر تقسيمات اكولوژيكي در ناحيه ايراني – توراني قرار دارد كه آب و هواي مناطق كوهستاني آن سرد و در دشت‌هاي بياباني گرم و خشك است.

مجيد معاني افزود: بنه، بادام و ارس از گونه‌هاي اصلي مناطق كوهستاني گز و تاغ، قيچ و اسكنيل از گونه‌هاي دشت ناحيه ايراني – توراني محسوب مي‌شوند.

به گفته معاني، 69 درصد رويشگاه كشور در ناحيه ايراني – توراني واقع شده كه شامل استان زنجان نيز مي‌شود و اين بسيار حائز اهميت است.

وي، كل مساحت پوشش‌هاي چوبي استان زنجان را شامل جنگل‌ها، درختچه‌اي و اراضي جنگلي خيلي تنگ برشمرد و ادامه داد: مساحت جنگل‌هاي استان 65 هزار و 294 هزار هكتار است كه بيش از 85 درصد آن در پوشش جنگلي تنگ قرار دارند.

رئيس اداره جنگل كاري منابع طبيعي و آبخيزداري استان زنجان گفت: مهم‌ترين جنگل‌ها از نظر وسعت پراكنش در استان جنگل‌هاي ارس (56درصد) و پسته وحشي (26درصد) است.

معاني افزود: شهرستان طارم حدود 74 درصد و شهرستان زنجان نيز حدود 17 درصد از جنگل‌هاي استان زنجان را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار