کد خبر: 906850
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
مدیرعامل شرکت زیمنس گفت، پس از خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید، شرکتش نمی تواند هیچ همکاری تجاری جدیدی با ایران انجام دهد.
جوان آنلاین: به نقل از سی ان ان، مدیرعامل شرکت زیمنس گفت، پس از خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید، شرکتش نمی‌تواند هیچ همکاری تجاری جدیدی با ایران انجام دهد.

جو کائسر گفت، بر اساس برداشت وی، شرکت‌های بین المللی دیگر مجاز به پذیرش سفارشات جدید از ایران نیستند، وگرنه ممکن است با اقدامات تلافی جویانه دولت آمریکا مواجه شوند. اما قرارداد‌های موجود باید اجرا شود.

وی افزود، تصمیم ترامپ به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران بدان معناست که شرکت زمینس باید به تحریم‌های آمریکا گردن بنهد.

وی افزود: «اصل برتری و تقدم سیستم سیاسی در جهان حاکم است. اگر این سیستم برتر نظرش این باشد که قرار است کار خاصی انجام شود، ماهم دقیقا باید همان کار را انجام دهیم.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفته بود، امکان دارد شرکت‌های اروپایی طرف معامله با ایران هدف تحریم قرار گیرند.

شرکت زیمنس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با دقت فراوان گام‌های مرتبط با تحریم برداشته شده از سوی آمریکا را تحلیل خواهیم کرد. ما در گذشته به دقت از تمام قوانین کنترل صادراتی (دولت آمریکا) تبعیت کرده ایم و در آینده نیز این کار را ادامه خواهیم داد.»

شرکت زیمنس گفته روند تحویل ۳ توربین گازی به ایران همچنان در جریان است، اما همکاری این شرکت با ایران «بخشی بسیار کوچک» از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که شرکت زیمنس سالانه ۲۰ میلیارد دلار در آمریکا فروش دارد که حدود ۲۰ درصد کل فروش جهانی این شرکت را تشکیل می‌دهد. زیمنس همچنین حدود ۵۰ هزار کارمند در آمریکا دارد.

کائسر افزود: «ما یک شرکت جهانی هستیم ما منافع و ارزش‌هایی داریم که باید بین هر دوی آن‌ها توازن برقرار کنیم.»

شرکت اروپایی ایرباس هم روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در حال تحلیل شرایط و تاثیر تحریم‌های اعلام شده بر تمام توافقات قراردادی مان هستیم و پس از آن با مشتریانمان مذاکره خواهیم کرد... تمام گام‌های برداشته شده مطابق با سیاست‌های داخلی ما و در انطباق کامل با تحریم‌ها و مقررات کنترل صادرات خواهد بود.»

شرکت توتال که سال گذشته قراردادی ۲ میلیارد دلاری با ایران منعقد کرد، همچنان در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر این قرارداد سکوت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار