کد خبر: 906909
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:
مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: تلاش کردیم از زنان نابینا به خاطر اینکه حس لامسه بالایی دارند برای تشخیص توده‌های سرطان سینه استفاده کنیم که در حال حاضر دو تا سه پزشک اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه  در مجتمع مطبوعات اصفهان اظهار داشت: زنان نابینا در ابتدا دوره های آموزشی در خصوص تشخیص توده‌های سرطان سینه می بینند و سپس زیر نظر پزشکان به خاطر حسن لامسه بالایی که دارند، برای تشخیص زودتر استفاده می کنند.

مرضیه فرشاد با اشاره به اینکه آمار بیکاری در بین جامعه معلولان بیشتر است و لازم که چاره ای جدی در این خصوص اندیشیده شود، بیان داشت: کارفرماها به خاطر رغبت کمتری که برای به‌کارگیری افراد معلول دارند، رقم بیکاری در این جامعه بالاتر است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه اداره کل بهزیستی نیز در خصوص عدم تحقق حق سه درصدی استخدام معترض است، ادامه داد: تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای هر نفر تا سقف پنج نفر در نظر گرفته شده است و بیمه کارفرمایی نیز به این افراد تعلق می گیرد، مشروط به اینکه خود فرد هم بخواهد از این تسهیلات استفاده کند.

وی بیان داشت: در جامعه عادی افرادی وجود دارد که بیشتر از آنکه تمایل به توانمند شدن داشته باشند، مایل به استفاده از منابع مستمری هستند.

فرشاد گفت: اداره‌ کل بهزیستی استان اصفهان به منظور توانمندسازی و عدم وابستگی افراد تحت پوشش به این مرکز با انجمنی تفاهم نامه ای منعقد کرده است که به طور جدی افراد را در بحث فناوری آماده می‌کند تا آن‌ها در حوزه‌های کامپیوتر توانمند و جذب سیستم‌ها شوند.

وی ادامه داد: در مبحث مشاوره ژنتیک، سازمان بهزیستی اقدامات مطلوبی انجام می‌دهد که اگر مردم از فرصت‌های ایجاد شده به خوبی استفاده کنند در آینده تعداد معلولیت‌های حاصل از نقص های ژنتیک کاهش می‌یابد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص کودکان کار نیز گفت: در مورد مبحث کودکان کار نیز مجوزهایی برای تأسیس خیریه‌هایی تحت عنوان «ساماندهی کودکان کار» داده می‌شود که تاکنون یک خیریه مجوز گرفته و دومین خیریه نیز در حال دریافت مجوز است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر