کد خبر: 906920
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: ۸۰ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل را عشایر تشکیل می‌دهند که 55 آنها از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قادر هنرمند در همایش مدیران امور عشایر سراسر کشور که در سالن اجتماعات خانه معلم اردبیل برگزار شد اظهار داشت: عشایر استان اردبیل از دو ایل شاهسون و قره‌داغ تشکیل می‌شوند که این عشایر در قالب 12 هزار و 500 خانوار جمعیتی بیش از 80 هزار نفر در استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 6 درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند، افزود: عشایر استان نقش ویژه‌ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارند چرا که حدود 35 درصد پروتئین و لبنیات استان اردبیل توسط عشایر تولید می‌شود که امیدواریم بتوانیم با راه‌ندازی کارخانه‌های صنایع تبدیلی از خا‌م‌فروشی این مواد جلوگیری کنیم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 55 درصد عشایر استان اردبیل از آب شرب سالم و 98 درصد نیز از برق برخوردار هستند که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده 86 جمعیت استان نیز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

هنرمند تصریح کرد: بحث فرهنگ‌سازی برای بیمه اجتماعی عشایر در دستور اداره کل بوده که در حال حاضر 70 درصد جمعیت عشایر استان از این بیمه برخوردار بوده و برای تامین برق عشایر نیز 805 دستگاه پانل خورشیدی در بین عشایر استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: توسعه صنعت اکوتوریسم با توجه به ظرفیت‌های گردشکری عشایر، استفاده از آخرین دستاوردهای مرکز تحقیقات علوم دامی کشور برای بهبود دام‌های عشایر در راستای اجرای طرح پرواربندی و ارئه خدمات هر چه بهتر به کوچندگان عشایر از مهمترین اهداف امور عشایر استان در سال 97 است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر