کد خبر: 906921
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها در سطح استان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان اردبیل اظهار داشت:سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت بسیار بالایی در حوزه آموزش به ویژه برای خانواده‌ها دارند که باید از این ظرفیت و توان در حد مطلوب و مناسبی بهره‌برداری کرده و شاهد کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان سازمان‌های مردم‌نهاد برای ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها در سطح استان تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان طلاق در سطح جامعه ضروری است تا با ارائه آموزش‌‌ها در زمینه مهارت‌های زندگی از افزایش طلاق جلوگیری کرده و در این زمینه اقدامات مطلوب‌تری انجام دهیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: با وجود اینکه برخی زوجین نیز طلاق نمی‌گیرند اما در وضعیت نامناسبی زندگی کرده و همدیگر را تحمل می‌کنند که ضروری است با ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج و مهارت‌های زندگی زمینه را برای کاهش و جلوگیری از طلاق این افراد فراهم آوریم که انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های مربوطه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

بهنام‌جو با اشاره به تاثیر نبود مهارت‌های زندگی بر زندگی افراد گفت: این امر می‌تواند در تربیت فرزندان نیز تاثیرگذار بوده و در این زمینه اختلال ایجاد کند و زمینه‌ساز توسعه آسیب‌های اجتمعی شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: با توجه به اینکه سن بانوان استان رو به پیری است باید جمعیت باروری در جامعه افزایش یافته و مشکلات ازدواج بانوان برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر