کد خبر: 907152
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
سفیر اتریش در ایران :
سفیر اتریش گفت: اگر ایران از یک تضمین جامع، فراگیر و غیرقابل برگشت برای بهره‌مندی از منافع اقتصادی برجام برخوردار باشد می‌تواند به تعهدات خود در این توافق پای‌بند باشد و دولت اتریش نیز این حق مسلم ایران را به رسمیت می‌شناسد.

اشتفان شولتس  در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از اراده قوی دولت متبوع خود برای ادامه هرچه بهتر روابط با ایران خبر داد و اظهار داشت: اگر ایران از یک تضمین جامع، فراگیر و غیرقابل برگشت برای بهره‌مندی از منافع اقتصادی برجام برخوردار باشد می‌تواند به تعهدات خود در این توافق پای‌بند باشد و دولت اتریش نیز این حق مسلم ایران را به رسمیت می‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه ایران و اتریش از 700 سال پیش ارتباط دارند و 160 سال پیش روابط دیپلماتیک به‌صورت کامل بین این دو کشور برقرار شده است، افزود: قابل اعتماد بودن از مشخصه‌های همکاری ایران و اتریش بوده است که از ابعاد متعدد منحصر به فرد است.

سفیر اتریش در ایران  با بیان اینکه اتریش تنها کشوری است که از 60 سال پیش یک موسسه فرهنگی از آن در ایران فعالیت می‌کند، گفت: روابط آینده دو کشور باید برمبنای این پیشینه بسیار غنی شکل گیرد و مهم این است که اراده قوی دولت اتریش را برای ادامه هرچه بهتر روابط با ایران نشان دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر خود به تبریز، گفت: رایزنی‌های خوبی با مراکز علمی و اقتصادی استان انجام دادیم و علاقه‌مندیم که چند حوزه مشخص را برای توسعه و تعمیق روابط انتخاب و براساس آن ادامه مسیر همکاری‌ها را ترسیم کنیم.

سفیر اتریش در ایران  با اشاره به اینکه اتریش با وجود اینکه صادرکننده خودرو نیست اما به دلیل توانمندی در قطعه‌سازی، از کشورهای مطرح در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود، گفت: شرکت‌های بزرگ خودروسازی اروپا موتورهای خود را در اتریش تولید و توسعه می‌دهند و بر این اساس حوزه خودروسازی می‌تواند یکی از حوزه‌های عمده همکاری ما با استان آذربایجان شرقی باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های اروپایی در تلاشند تا در شرایط دشوار بین‌المللی، از عواقب حقوقی خروج آمریکا از برجام مصون بمانند، افزود: البته در گام اول می‌توانیم همکاری‌های آموزشی را در دستور کار قرار دهیم چون این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند مشمول تحریم‌ها باشد و قطعاً انتقال دانش و فناوری نیز می‌توانند به نفع دو طرف باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر