کد خبر: 907211
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
تظاهرات همبستگی با فلسطینیان در کشورهای مختلف جهان ادامه دارد
جهان در آتش و خشم؛ آنچه از نوار غزه به دنیای خارج مخابره می‌شود فراتر از عکس‌های خبری‌ است. اینها در نتیجه تصمیم سیاستمدار خطرناک دونالد ترامپ است که دستور دارد درست در هفتادمین سالگرد یوم‌النکبه، روزی که صهیونیست‌ها فلسطینیان را از خانه و کاشانه‌شان بیرون راندند، سفارت آمریکا در قدس اشغالی روی رودی از خون افتتاح شود

جوان آنلاین: جهان در آتش و خشم؛ آنچه از نوار غزه به دنیای خارج مخابره می‌شود فراتر از عکس‌های خبری‌ است. اینها در نتیجه تصمیم سیاستمدار خطرناک دونالد ترامپ است که دستور دارد درست در هفتادمین سالگرد یوم‌النکبه، روزی که صهیونیست‌ها فلسطینیان را از خانه و کاشانه‌شان بیرون راندند، سفارت آمریکا در قدس اشغالی روی رودی از خون افتتاح شود. شمار شهدای اعتراضات و تظاهرات فلسطینی‌ها در روز دوشنبه به 63 نفر افزایش یافت که با احتساب این آمار، شمار شهدای راهپیمایی بزرگ بازگشت که از 30 مارس‌ در امتداد مرزهای نوار غزه آغاز شده است، به بیش 120 نفر رسیده است. این در حالی‌ است که «نیکی هیلی» نماینده دولت آمریکا در سازمان ملل، در نشست سه‌شنبه شورای امنیت موضوع انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی را بی‌ربط با حوادث خونین نوار غزه دانست و از حق رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان دفاع کرد. هیلی بدون اشاره به شمار قربانیان این جنایات، مدعی شد سازمان ملل تنها اسرائیل را مسؤول رویدادهای اخیر می‌داند و نقش حماس را که از سوی ایران حمایت مالی می‌شود، نادیده می‌گیرد. «ریاض منصور» نماینده فلسطینی‌ها در سازمان ملل، اسرائیل را به جنایت جنگی متهم کرد و خواهان محکومیت اسرائیل در شورای امنیت شد. از سوی دیگر، پیش‌نویس قطعنامه‌ پیشنهادی کویت که با هدف حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی ارائه شده بود، روز گذشته در ادامه جلسه بررسی خشونت‌های غزه در شورای امنیت سازمان ملل به بحث گذاشته شد. کویت همچنین روز سه‌شنبه تلاش کرد اعضای شورای امنیت را ترغیب کند قطعنامه‌ای را در جهت ممنوعیت استقرار سفارت کشورها در اورشلیم امضا کنند که با وتوی آمریکا روبه‌رو شد.
تأکید هنیه بر تداوم اعتراض‌ها
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس سه‌شنبه اعلام کرد: فلسطین سرزمین بدون ملت نیست و اسرائیل جز رژیمی اشغالگر نیست که باید از بین برود. وی در ادامه درباره پایان صبر مقاومت هشدار داد و گفت: آنچه در غزه اتفاق افتاد بر این تأکید داشت که مقاومت ملت، ادامه دارد. کشتاری که رژیم اشغالگر در غزه به راه انداخت دلیل بر آن است که راهپیمایی‌های بازگشت منجر به سردرگمی این رژیم شده است. هنیه تأکید کرد راهپیمایی‌های بازگشت ادامه پیدا خواهد کرد. این در حالی‌ است که اخیرا از وجود میانجیانی اروپایی و عربی برای پایان راهپیمایی بازگشت در مقابل رفع محاصره غزه خبر داده شده بود.
عزای عمومی در سرزمین‌های اشغالی 1948
فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 میلادی در سراسر این مناطق و نیز در محله‌های قدس اشغالی در پی به شهادت رسیدن ده‌ها فلسطینی در حملات نظامیان صهیونیست به راهپیمایی‌های بازگشت از روز سه‌شنبه به مدت 3 روز عزای عمومی و اعتصاب عمومی اعلام کردند. سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی و مخالفت با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی از دیگر علل اعتصاب عمومی فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی 1948 میلادی است. قدس اشغالی نیز در عزای شهدای فلسطین در نوار غزه که به خاطر قدس و نیز در مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی به شهادت رسیدند، در اعتصاب عمومی به سر می‌برد.
فتوای مفتی لبنان درباره فلسطین
شیخ رشید قبانی، مفتی اهل تسنن لبنان در کنفرانس خبری به واجب بودن آزادسازی فلسطین فتوا داد و تصریح کرد: من بر فتوای دینی شرعی مبنی بر اینکه فلسطین یک سرزمین عربی اسلامی است که یهودیان صهیونیست آن را در سال 1948 میلادی اشغال کرده‌اند دوباره تأکید می‌کنم. شیخ رشید قبانی گفت: فلسطین یک سرزمین عربی است که صهیونیست‌ها آن را اشغال کرده‌اند و آزادسازی آن یک واجب شرعی برای ملت آن و همه مسلمانان است.
 

منبع:وطن امروز

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار