کد خبر: 907331
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
بیژن یانچشمه

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از اجراي سراسري پرداخت الكترونيكي كرايه تاكسي از طريق تلفن همراه از تابستان امسال خبر داد. عليرضا قنادان با اشاره به اينكه در حال حاضر طرح پرداخت الكترونيكي كرايه تاكسي با اپليكيشن تلفن همراه «فون پي» در خطوط پايانه ونك در حال اجراست، گفت: با توجه به اينكه اين مدل پرداخت نو و مبتكرانه است. بايد ملاحظات اجرايي براي آن مدنظر قرار گيرد تا تصوير نسبتاً خوبي ارائه شود. براين اساس طرح به صورت مداوم پايش مي‌شود.
تغييرات نرخ كرايه‌ها و اينكه بسياري از مسافران در بین مسير از وسايل نقليه پياده مي‌شوند و همراه داشتن پول خرد خود به يك مشكل بزرگ هم براي رانندگان و هم مسافران تبديل و سبب شده است تا استقبال شهرداري براي پياده‌سازي پرداخت الكترونيكي آن هم در كمترين زمان ممكن مورد توجه قرار گيرد. گام برداشتن به سوي شهر، شهروند الكترونيك و هوشمندسازي ارائه خدمات مي‌تواند قدم به قدم از بار مسائل و مشكلات شهرنشيني بكاهد. در حال حاضر ضريب نفوذ اينترنت در كشور بالاست و بسياري از شهروندان نيز از تلفن همراه استفاده مي‌كنند و از طريق اپليكيشن مختلف كارهاي روزمره خود را در كمترين زمان ممكن انجام مي‌دهند. سرگرداني و درگيري ميان رانندگان و مسافران از گذشته تاكنون وجود داشته است تا آنجايي سازمان تاكسيراني تا به حال چندين‌بار در ادوار گذشته استفاده از تاكسيمتر را پيشنهاد داد و حتي رانندگان را هم به استفاده از آن ترغيب كرد،‌ولي تاكنون موفق به اجرايي كردن استفاده از تاكسيمتر نشد. سهم 20 درصدي حمل و نقل عمومي توسط تاكسيراني وسايل نقليه عمومي صورت مي‌گيرد كه لازم است براي پرداخت كرايه از روش‌هاي نوين استفاده شود. حركت به سوي استفاده از روش‌هاي نوين پرداخت كرايه علاوه بر كاهش چالش‌ها گام برداشتن به سوي عدالت اجتماعي هم هست.
براين اساس مديرعامل سازمان تاكسيراني اعلام كرد در پرداخت الكترونيكي منتظر آماده‌سازي چارچوب استاندارد سيستم و آيين‌نامه اين طرح هستيم و با آماده‌سازي زيرساخت‌ها از طريق سازمان فناوري اطلاعات شهرداري تهران اين طرح حداكثر تا پايان خردادماه امسال نهايي و اجرايي خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار