کد خبر: 907363
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

تحقیر سفیر رژیم صهیونیستی در فرودگاه استانبول

سفیر اسرائیل در ترکیه که از این کشور اخراج شده است در فرودگاه با بازرسی‌های شدید امنیتی مواجه شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات ترکیه روز چهار‌‌‌‌شنبه اجازه دادند دوربین‌های تلویزیونی از لحظه حضور سفیر اسرائیل در فرودگاه استانبول و بازرسی سختگیرانه از او و حتی بررسی کفش هایش فیلمبرداری کنند. امانوئل ناهشون، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره گفت:«‌تصاویر مربوط به سفیر ما که تحت بازرسی‌های بسیار شدید امنیتی قرار گرفت در سراسر ترکیه منتشر شده است. این چیزی است که ما آن را نمی‌پذیریم. این چیزی است که به طور کامل با روابط دیپلماتیک بین کشور‌‌‌‌ها در تضاد است. تحقیر سفیر ما در ملأ عام چیزی است که اسرائیل تحت هیچ شرایطی آن را نمی‌پذیرد.»‌

آمادگی انصارالله برای تبادل اسرا با عربستان

رئیس شورای عالی انقلاب یمن از آمادگی برای مبادله اسرا با عربستان خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، محمد علی حوثی در صفحه توئیتر خود نوشت: همانطور که در طرح ابتکارعمل ۳۱ ژانویه اعلام کردم آماده تبادل همه اسرا یا به صورت مستقیم و یا از طریق صلیب سرخ هستم.

احتمال افزایش نیروهای بریتانیایی در افغانستان

دولت بریتانیا در نظر دارد شمار بیشتری نیرو به افغانستان بفرستد. به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر دفاع بریتانیا به ترزا می، نخست‌وزیر این کشور نامه‌ای نوشته و خواستار افزایش نیروهای این کشور در افغانستان شده است در حال حاضر ۶۰۰ نیروی امنیتی بریتانیایی در کابل، پایتخت افغانستان حضور دارند. احتمال افزایش نیرو‌‌‌‌ها بعد از آن مطرح می‌شود که رئیس‌جمهوری امریکا از متحدانش خواست نیروی بیشتری به افغانستان بفرستند.

هشدار تیلرسون درباره بحران صداقت و اخلاق در امریکا

رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق امریکا در جمع فارغ‌التحصیلان مؤسسه نظامی ویرجینیا درباره بحران صداقت و اخلاقیات در جامعه و در میان مقامات این کشور هشدار داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تیلرسون طی سخنانش در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مؤسسه نظامی ویرجینیا گفت: مشارکت شما در جامعه به یک بنیاد محکم اخلاقی و صداقت وابسته است. درباره بحران اخلاق و درستکاری امریکا به طور جدی هشدار می‌دهم. مسئولیت همه امریکایی‌‌‌‌‌ها در برابر یکدیگر، احترام و محافظت از آزادی‌های ما از طریق شناسایی حقایق، درستی‌‌‌‌‌ها و دروغ‌‌‌‌‌ها است.

دیدار عمار حکیم و مقتدی صدر در نجف

رئیس جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» این کشور با یکدیگر در نجف دیدار کردند. در این دیدار، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی و سید مقتدی صدر، رئیس ائتلاف سائرون عراق تحولات اخیر اوضاع سیاسی این کشور، نتایج انتخابات و چارچوب کلی ائتلاف‌های مدنظر برای تشکیل دولت آینده را مورد بررسی قرار دادند.

دفاع کاخ سفید از حیوان خواندن مهاجران از سوی ترامپ

کاخ سفید در واکنش به اظهار نظرهای اخیر رئیس‌جمهور امریکا و حیوان خواندن برخی مهاجران غیر قانونی، اعلام کرد که او در استفاده از این لفظ به اندازه کافی «‌واقعیت‌» را درباره آنها بیان نکرده است. به گزارش روزنامه نیویورک پست، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید درباره اظهارنظر اخیر ترامپ در مورد اعضای باند تبهکار خیابانی ام اس ۱۳ گفت: من فکر می‌کنم «‌حیوان‌» به خوبی آنها را توصیف نمی‌کند و فکر می‌کنم رئیس‌جمهور باید از جایگاهش و هر آنچه که بر اساس قانون می‌تواند استفاده کند تا جلوی این افراد وحشتناک و چندش آور را بگیرد.

جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها برای مراسم 46میلیون دلاری

در آستانه برگزاری مراسم ازدواج نوه ملکه، پلیس انگلیس در حال جمع‌آوری و پاکسازی بی‌خانمان‌‌‌‌ها از اطراف کاخ سلطنتی است. نوه ملکه بریتانیا، فرزند دوم جانشین ملکه، طی مراسمی 46 میلیون دلاری با یک بازیگر امریکایی ازدواج می‌کند در حالی که مردم این کشور با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند. به گزارش فارس، بنابر ویدئویی که نشریه انگلیسی میل تهیه کرده است، در برابر فروشگاه‌‌‌‌‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس در نزدیکی قلعه ویندسور که محل اقامت خانواده سلطنتی بریتانیاست، پلیس در حال جمع‌آوری اموال بی‌خانمان‌‌‌‌‌ها و انتقال آنها در کیسه پلاستیکی مهر و موم شده و انتقال به وسیله خودرو ون متعلق به پلیس است.

تداوم اعتصابات دانشجویی در فرانسه

اعتصاب در برخی دانشگاه‌های فرانسه که با دخالت پلیس همراه است همچنان ادامه دارد و در‌های ورودی به روی دانشجویان بسته می‌باشد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ اعتصاب و اختلال در روند برخی دانشگاه‌های فرانسه که با دخالت و خشونت پلیس این کشور همراه است همچنان ادامه دارد و پس از یک ماه همچنان درهای ورودی به روی دانشجویان و کادر آموزشی بسته می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار