کد خبر: 907389
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
مقاومت مسالمت‌آمیز فلسطینیان با 100 شهید
نخستین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان «راهپیمایی وفاداری به شهدا و مجروحان» در حالی در نوارغزه برگزار شد که فلسطینی‌ها اعتراضات خود نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس را ادامه دادند و یاد 63 شهید که به دست نیروهای صهیونیستی در هفته گذشته به شهادت رسیده بودند را گرامی داشتند.
به گزارش جوان آنلاین، آمریکا بیش از هر زمان دیگری برای نابودی «مسأله فلسطین»، «یهودی‌سازی قدس» و «از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی» عزم خود را جزم کرده است تا این امر تحقق یابد و «معامله قرن» میان واشنگتن و برخی کشورهای عربی صورت گیرد، موضوعی که ایستادگی و مقاومت مردمی فلسطین موجب شده است تا این‌گونه طرح‌ها با عقب‌نشینی روبه‌رو شده و واکنش‌های جهانی نسبت به این موضوع را با خود همراه سازد.

 اشغالگران صهیونیستی در نخستین هفته ماه مبارک رمضان شهر قدس و دیگر مناطق اشغالی را به پادگانی نظامی تبدیل کرده و صدها نفر نیروی نظامی خود را در محورهای اصلی منتهی به بخش قدیمی قدس در اطراف مسجد‌الاقصی مستقر ساختند تا شاهد گسترده شدن اعتراضاتی مردم در نماز جمعه این هفته فلسطینی‌ها نشوند.
ملت فلسطین هرگز از جنایاتی که دشمن اسرائیلی بر سرش می‌آورد، هراسی ندارد و این چیزی است که در راهپیمایی بازگشت اخیر که بیش از ۶۰ شهید و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت ثابت کرد و نشان داد که راه انتفاضه ادامه دارد.
کارشناسان معتقدند، در مقطع کنونی مقاومت فلسطین مسیر برپایی راهپیمایی‌ها و مقاومت مسالمت‌آمیز را پیش گرفته است اما این بدان معنانیست که مقاومت مسلحانه به خصوص در کرانه باختری که رژیم اشغالگر صهیونیستی مستقیماً حضور دارد، وجود نداشته باشد اما اوضاع در غزه متفاوت است چون رژیم صهیونیستی این شهر را در محاصره نگاه داشته تا ملت فلسطین را به مقاومت تحریک کند و ملت فلسطین هم هوشیاری کامل خود را ثابت کرده و با نقشه‌های صهیونیستی مقابله کردند.
البته «راهپیمایی وفاداری به شهدا و مجروحان» که دیروز جمعه در نوار غزه در راستای راهپیمایی‌های بازگشت برگزار شد نشان داد که در کرانه باختری و نوار غزه اعتراضات گسترده صلح‌آمیز مردمی نسبت به عدم تحقق یافتن وعده آمریکایی‌ها برای رژِیم صهیونیستی هر جمعه با شکوه در اراضی فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.
اعتراضات و راهپیمایی‌هایی که علاوه بر بخش‌های مختلف فلسطین در برخی ازکشورهای منطقه همچون، لبنان، ترکیه، ایران، قطر ، پاکستان و... شاهد برگزار آن بودیم.
برخی از تحلیلگران معتقدند، توافقنامه اسلو و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و سیاست کنارزدن دیگران از صحنه همه و همه سبب جدایی افتادن بین ملت فلسطین شده بود اما راهپیمایی بازگشت و خون ده‌ها شهید در این راه در میدان نبرد موجب اتحاد فلسطینی‌ها در برابر با اشغالگران شده است و فلسطین امروز به وحدت سرزمینی و انسانی و مقدسات خویش پایبند است و آماده است تا در مسیر گام‌های واقعی برای تقویت وحدت ملی و پیروزی نهایی گام بردارد.

هنیه: تا لغو کامل محاصره غزه راهپیمایی‌ها ادامه می‌یابد
از طرفی دیگر؛ «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس در خطبه نماز جمعه دیروز در نوار غزه ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها، در کشته و مجروح شدن صدها فلسطینی، اعلام کرد؛ خون‌های شهدای غزه ، سکوت و توطئه در مرحله فعلی علیه فلسطین را از بین برد.
وی افزود؛ خون‌های شهدا «عزت، ثبات، مسیر و آینده » قدس و تمام سرزمین مبارک فلسطین است. از تجاوز به فلسطین ، انتقال سفارت آمریکا به قدس، سکوت برخی کشورها در منطقه و توطئه بین‌المللی علیه آرمان فلسطین ناراحت می‌شویم.
رهبر حماس تصریح کرد: خون‌های شهدا بار دیگر مسأله فلسطین را زنده کرد و دستاوردهای بزرگی در مسیر بزرگترین دستاورد یعنی آزادسازی فلسطین، داشت.
هنیه ادامه داد: کسی که به سمت تظاهرات مسالمت‌آمیز تیراندازی می‌کند ارتشی از تروریست‌هاست و این روایت فلسطینی است که در جهان پذیرفته شده است. فلسطین و قدس برای ماست و امروز آغازِ پایان فاجعه انسانی در نوار غزه است.
رسانه‌های فلسطینی همچنین، گزارش دادند که شرکت‌کنندگان در نماز جمعه مسجد‌الاقصی نماز غایب برای شهدای راهپیمایی بازگشت خواندند.
راهپیمایی‌ها بازگشت و رفع محاصره غزه از 30 مارس گذشته به مناسبت روز زمین آغاز شده است اما کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت تاریخی بر پایان یافتن این تظاهرات مسالمت‌آمیز اعلام نکرده و بر ادامه آن تا دستیابی به حقوق قانونی مردم فلسطین و رفع محاصره ظالمانه غزه تأکید کرده است.
از آغاز این تظاهرات‌ها تا کنون بیش از
100 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 3000 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. از این تعداد تنها بیش از 60 نفر در تظاهرات‌های روز 14 می و همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

 

منبع: صبح نو

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار