کد خبر: 907581
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کتاب‌های پرفروش دفاع مقدس در نمایشگاه کدام‌ها بودند؟
در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود ۲۵ غرفه در زمینه دفاع مقدس و مسائل پیرامون آن به فعاليت پرداختند. مسئولان این غرفه‌ها از رشد فروش کتاب‌های‌شان نسبت به سال گذشته گفتند و از امیدواری‌هایشان نسبت به استقبال مردم برای سال‌های آینده صحبت کردند

احمد محمدتبريزي
در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حدود ۲۵ غرفه در زمینه دفاع مقدس و مسائل پیرامون آن به فعاليت پرداختند. مسئولان این غرفه‌ها از رشد فروش کتاب‌های‌شان نسبت به سال گذشته گفتند و از امیدواری‌هایشان نسبت به استقبال مردم برای سال‌های آینده صحبت کردند. حالا هر سال که می‌گذرد ادبیات دفاع مقدس پخته‌تر و جذاب‌تر به مسیرش ادامه می‌دهد و این امیدواری را در دل صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به وجود آورد تا در آینده‌ای نه چندان دور ادبیات دفاع مقدس به حوزه‌ای فراگیر بین مردم تبدیل شود. اتفاقی که چند سالی است افتاده و با سرعت خوبی به مسیرش ادامه می‌دهد.
به گزارش «جوان»، نام‌ کتاب‌های خوب این دوره نمایشگاه بسیار زیاد است. اکنون برای معرفی باید یک لیست بلندبالا معرفی کرد. لیستی متنوع که کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف را دربر می‌گیرد. از دل هر رزمنده و خانواده‌اش، با هزاران اتفاق و سرنوشت مختلف ده‌ها کتاب خواندنی نوشته شده است. از روزهای سخت آزادگان در اسارت تا خاطرات رزمندگان و همسران شهدا، هر کدام سوژه‌ای جذاب برای پرداخت هستند. آرمان‌ها مشترک است ولی هر زندگی رازهای خودش را دارد که این کتاب‌ها از آنها رازگشایی می‌کند.
انتشارات «سوره‌مهر» که در سال‌های اخیر مهم‌ترین نقش را در انتشار مهم‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس داشته، پرفروش‌ترین کتابش «خاطرات سفیر» نیلوفر شادمهری بود. «خاطرات سفیر» خاطرات یک دانشجوی محجبه در فرانسه را دربر می‌گیرد. جایی که او نقش سفیر و یک حقوق منافع ایران را در خارج بازی می‌کند. «دختر شینا»‌ پس از هفت سال همچنان می‌فروشد و مردم دوستش دارند. این کتاب دومین کتاب پرفروش «سوره‌مهر» بود و رمان «آب‌نبات هل‌دار» نوشته مهرداد صدقی، دیگر کتاب پرفروش این انتشاراتی بود.
امسال برای انتشارات «پیام آزادگان» خیلی ویژه و خاص بود چراکه رهبر انقلاب سال گذشته بر کتاب «سرباز کوچک امام» تقریظ زیبا و معناداری نوشتند و این کتاب را پس از سال‌ها دوباره در کانون توجه‌ و نگاه‌ها قرار دارند. خاطرات مهدی طحانیان، آزاده نوجوان ایرانی در اردوگاه‌های عراق به قدری جذابیت دارد که هر کس را برای خواندنش وسوسه می‌کند. تقریظ رهبری و نگارش روان و صمیمی کتاب «سرباز کوچک امام» را به پرفروش‌ترین اثر انتشارات «پیام آزادگان» تبدیل کرد.
علاقه‌مندان به دفاع مقدس انتشارات «روایت فتح» را بیشتر با مجموعه‌های ماندگارش درباره شهدا می‌شناسند اما پرفروش‌ترین کتاب‌های این انتشاراتی این مجموعه کتاب‌ها نیستند بلکه تک کتاب‌هایی مثل «روزی که شهید شدم» هستند. این کتاب خاطرات حسین حسن‌زاده نمین از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که سال گذشته به یاران شهیدش پیوست. «فهیمه» جدیدترین کتاب «روایت فتح» در نمایشگاه بسیار پرفروش بود. این کتاب درباره فهیمه محبی است که پس از درگذشت همسرش در حادثه‌ای مشکوک در رژیم پهلوی، به لندن می‌رود و در آنجا به فعالیت‌های ضد رژیم شاهنشاهی مشغول می‌شود. پس از پیروزی انقلاب به ایران بازمی‌گردد و زمانی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز می‌شود، پسر کوچکش به نام سعید محبی به جبهه می‌رود و در عملیات آزادسازی خرمشهر به فیض شهادت نائل می‌آید. او پس از شهادت پسرش عازم مناطق عملیاتی می‌شود و به همراه پری داودیان به کمک‌رسانی پشت جبهه مشغول می‌شود که این اقدام تا پایان جنگ ادامه می‌یابد. با اتمام جنگ، او انتشاراتی را به نام پسر شهیدش تأسیس می‌کند و دایره‌المعارف تشیع را به چاپ می‌رساند. او در راه چاپ کتاب‌ها تمام دارایی‌اش را خرج می‌کند. «قصه دلبری»، روایتی از عاشقانه‌های همسر شهید مدافع حرم، محمدحسین محمدخانی‌ است. دیگر کتاب پرفروش «روایت فتح» هم درباره یکی دیگر از شهدای مدافع حرم است. روایت داستان زندگی افراد به ظاهر کم نام و نشان مانند گشت و گذار در لابه‌لای فرش‌های دستبافت قدیمی پستوی خانه مادربزرگ است. هر یک که به چشم می‌آید زیبایی خاصی را نمایان می‌کند که لحظه‌ای سکوت و حیرت را به همراه دارد. سکوتی شگفت‌انگیز. تجربه‌ای خاص و دلنشین. کتاب «اسم تو مصطفی است» یکی از همین کتاب‌هاست که خواندنش جذابیت‌های فراوانی دارد.
«نشر فاتحان» هم امسال با ۱۲۵ عنوان کتاب به نمایشگاه آمد که ۱۹ کتاب آن جدید بود. آثاری همچون «عباس دست طلا»، «دختری کنار شط» و «بار دیگر نادر» از جمله آثار پرفروش فاتحان محسوب می‌شود. همچنین «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» به قلم حمید حسام پرفروش‌ترین کتاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود. این کتاب روایت داستانی ۷۲ غواص لشکر «انصارالحسین(ع)» است که پس از تفحص و تشییع پیکر شهدای غواص مورد توجه قرار گرفت و با فروش خوبی مواجه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار