کد خبر: 907612
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:
استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته همزمان با رویداد تبریز 2018 گفت: باید همه مسئولان و متولیان امر تلاش کنند تا تبریز به شهر گردشگر پذیر تبدیل شود.

مجید خدابخش در مراسم رونمایی از فرش های نفیس جام جهانی فوتبال روسیه با اشاره به اینکه رویداد تبریز 2018، نقطه آغازین برای توسعه گردشگری استان خواهد بود خاطر نشان کرد: افکار عمومی در استان آماده استقبال از مهمانانی است که در این فرصت تاریخی به تبریز سفر خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه بافت فرش جام جهانی 2018 روسیه توسط هنرمندان تبریزی می تواند در شناسایی این شهر به گردشگران خارجی و داخلی بیش از پیش موثر باشد افزود: جای بسیار خوشحالی است که هنرمندان فرش تبریز در طول 20 سال گذشته و در چندین دوره برگزاری جام جهانی برای شناساندن این شهر به جهانیان تلاش کرده اند.

استاندارآذربایجان شرقی افزود: باید در دوران برگزاری جام جهانی 2018 با همکاری سفارت ایران در روسیه  بتوانیم ارزش کار هنرمندان تبریزی را در بافت این هنر ارزشمند به جهانیان بشناسانیم.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های شهردار تبریز در برگزاری مراسم رونمایی از فرش های نفیس جام جهانی فوتبال روسیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری تبریز همواره نشان داده که در کارهای فرهنگی و ورزشی به عنوان یک سازمان پیش رو فعال است.

دکتر خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از  اقدامات پایه ای شهردار تبریز در احداث زمین های چمن مصنوعی در بافت حاشیه شهر گفت: باید استعدادیابی در تیم های ورزشی از این زمین ها صورت بگیرد و با احیای میدان های قدیمی این شهر جوانان مناطق حاشیه ای بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند.

استاندارآذربایجان شرقی با اعلام اینکه شهردار تبریز و شورای اسلامی شهر تاکنون برای تبریز2018 برنامه های خوبی انجام داده اند تاکیدکرد: با توجه به جایگاه والای تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبریز در ایران و جهان، امیدواریم بتوانیم گردشگران زیادی را در سالهای آینده پذیرا باشیم.

خدابخش ادامه داد: ظرفیت‌ های فرهنگی رویداد تبریز 2018 باید در کنار اقدامات و طرح های عمرانی و ساختاری که جزو اولویت‌های شهرداری است، مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همه اعم از دستگاه های اجرایی و شهرداری ها و سایر نهادها و ارگان ها باید تلاش کنند چهره جدیدی از منظر فرهنگ و تمدنی تبریز به جهان اسلام و سایر گردشگران ارائه کنند.

استاندارآذربایجان شرقی تاکیدکرد: در ایام تعطیلات عید نوروز شاهد اشغال 85 درصدی هتل های تبریز بودیم که نسبت به سال گذشته 30درصد افزایش داشت.

گفتنی است، آیین رونمایی از فرش های نفیس جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه برای نخستین در تبریز تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، اعضای شورای شهر تبریز، مسئولان ورزشی و جمعی از پیشکسوتان ورزشی استان به همت شهرداری این کلانشهر برگزار شد

همچنین، در این مراسم از تمبر یادبود فرش صلح و دوستی جام جهانی فوتبال 2018 روسیه رونمایی شد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر