کد خبر: 907616
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه محور وحدت مسلمانان دین خداست و نباید محوریت را براساس نژاد و زبان دانست، گفت: برای ایجاد وحدت بین مسلمانان گفتن دروغ مصلحتی جایز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  در مراسم جزخوانی قرآن در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به آیات شریفه جز سوم قرآن کریم اظهار کرد: موضوع وحدت در بین مسلمانان بسیار مهم است، از این‌رو خداوند در قرآن فرموده است که به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید و نعمت بزرگ خدا را بر خود به یاد آورید که چگونه دشمن یکدیگر بوده‌اید که او میان شما آفت ایجاد کرد و به برکت نعمت او برادر شدید و با یکدیگر بر لب حفره‌ای از آتش بودید که خدا شما را از آن نجات داد و این چنین خدا آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد، شاید که پذیرا شوید.

وی با بیان اینکه در یکی از آیات جز سوم هفت نکته بسیار بارز وجود دارد، تصریح کرد: اولین نکته این است که امام علی (ع) می‌فرماید قرآن و اهل‌بیت حبل الله بوده و ایجاد اُلفت میان دل‌ها تنها در دست خدا و به دست خدا است‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه در اسلام دروغ گفتن برای ایجاد وحدت جایز بوده همچنین راست گفتن تفرقه‌انگیز حرام است، افزود: برای اینکه در بین افراد جامعه و مسلمانان وحدت ایجاد شود انسان می‌تواند دروغ مصلحت‌آمیز بگوید ولی برای مطلب تفرقه‌انگیز بخواهد راست بگوید حرام است.

وی با تاکید به اینکه وحدت و دوری از تفرقه یک وظیفه الهی است، تصریح کرد: محور وحدت باید دین خدا باشد نه اینکه نژاد و زبان را محور دانست.

وی ابراز کرد:  تفرقه و عداوت پرتگاه و گودال آتش است و هر کسی تفرقه کند در گودال آتش قرار خواهد گرفت.

آل‌هاشم متذکر شد: یادآوری نعمت الهی زمینه‌ساز هدایت است و امیدواریم خداوند وحدت بین امت اسلامی را روز به روز افزون‌تر کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروزه مسلمانان دنیا مخصوصاً در مقابل خیانت‌های رژیم صهیونیستی باید، بتوانند به اهداف عالی برسند و برای رسیدن به این اهداف، نیازمند وحدت مسلمانان بوده که برای مستحکم‌تر شدن این وحدت باید، تلاش کرد.

وی در پایان طبق روال هر روز ماه مبارک رمضان سوالی از گفته‌های خود طرح کرد که به نفرات برتر جایزه فرهنگی اهدا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر