کد خبر: 907637
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به همراه اعضای هیئت مدیرۀ این سازمان در نشستی با مدیران شرکت فولاد مبارکه ضمن قدردانی از عملکرد گروه فولاد مبارکــه گفت: تعالی فولاد مبارکـــه حاصـــل تجربــه و تفکـــر مدیریــــت و ارادۀ کارکنــــان ایــن شرکت است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،  دکتر کرباسیان با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه نقش اساسی در میزان و تنوع تولید محصولات فولادی کشور دارد، افزود: نوع محصولاتی که در گروه فولاد مبارکه تولید می شود باعث حمایت از صنایع پایین دست می گردد.

وی کامل بودن زنجیرۀ تولید در گروه فولاد مبارکه را یکی از ویژگیهای بارز این مجموعه دانست و در این خصوص گفت: در سیاستگذاری های کلان کشور باید به این نکتۀ اساسی و ظرفیت و توانمندی فولاد مبارکه توجه ویژه شود.

دکتر کرباسیان ضمن ارزشمند شمردن سرمایه گذاری فولاد مبارکه در منطقه سنگان خراسان افزود: شرکت فولاد مبارکه باید در ادامۀ مسیر موفق خود به بهره برداری رساندن خط تولید کنسانتره در سنگان را نیز در اولویت امور خود قرار دهد.

رئیــس هیئت عامــــل ایمیـــدرو ادامــــــه داد: سرمایه گذاری فولاد مبارکه در برخی طرحهای نیمه تمام یکی دیگر از اقدامات مؤثر مدیریت این شرکت بوده است. این در حالی است که مشاهده می کنیم شرکتها اکنون به خوبی در حال کار و سودآوری هستند.

وی تکمیل عملیات ساخت واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت را ضروری دانست و گفت: به بهره برداری رساندن هرچه زودتر این طرحها امید را در مردم استان زنده می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از مشارکت و سرمایه گذاری فولاد مبارکه در ساخت کارخانۀ الکترودهای گرافیتی به عنوان یکی دیگر از حرکتهای پایدار فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: کامل کردن این طرح نیز برای در حاشیۀ امنیت قرار گرفتن صنعت فولاد کشور اهمیت خاصی دارد.

او تصریح کرد: اینکه فولاد مبارکه در جمع آوری پسابهای شهری و استفاده از آنها در خطوط تولید خود سرمایه گذاری کرده است و حدود یک سوم آب موردنیاز خود را از این گونه آبها به دست میآورد، کاری ماندگار در کشور است و می تواند الگوی سایر صنایع باشد.

وی در ادامه اجرای طرحهای مربوط به توسعۀ ظرفیت های حمل ونقل را ضروری دانست و در این خصوص گفت: باید با همکاری دولت و بخش خصوصی در این زمینه به نتایج مطلوبتری دست یابیم؛ در غیر این صورت، حمل ونقل مواد اولیه و محصول به زودی به گلوگاه مبدل خواهند شد.

دکتر کرباسیان استفاده از فناوریهای روز در خطوط تولید را در کاهش قیمت تمام شده و مرغوبیت محصولات جدید مؤثر دانست و گفت: باید با تعریف پروژه های متعدد صنعت فولاد کشور را ارتقا دهیم و متناسب با درخواست و کشش بازارهای جهانی محصولات خود را با قیمت تمام شدۀ کمتر و کیفیت بالاتر تولید کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت حرکت به سمت اکتشافات عمقی را برای صنایع فولادسازی کشور مهم و لازم دانست و گفت: اگر اکتشافات عمقی صورت گیرد حداقل دوبرابر ظرفیت قطعی سنگ آهن فعلی به ظرفیتهای معادن سنگ آهن کشور اضافه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار