کد خبر: 907643
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان :
احداث کنندگان نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به طور میانگین در سال سود تقریبی ۷ میلیون تومان دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان در گفت و گو با جوان اظهار داشت: طرح احداث کنندگان نیروگاه‌های خورشیدی خانگی یکی از طرح های شرکت توزیع برق استان اصفهان است که در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ قرارداد در همین راستا منعقد شده است و حدود چهار هزار مگابایت تولید برق به این روش در سطح استان داریم.

مهدی ثقفی گفت : شرکت توزیع برق استان اصفهان آمادگی دارد برای افراد داوطلب، قرارداد ۲۰ ساله ببندد و هر کیلووات ساعت برق را ۸۰۰ تومان می خرد که هر سال متناسب با تورم متفاوت است اما امسال متناسب با تورم هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود به فرد داوطلب تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای احداث نیروگاه خورشیدی خانگی لازم است فرد، ۲۵ میلیون تومان هزینه کند اما به طور تقریبی در سه سال اول این هزینه به فرد برمی گردد، گفت: برای خانه ها یک کنتور تک فاز پنج کیلووات احداث می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان تولید برق در هر خانه ای متفاوت است و به میزان تابش خورشید بر نیروگاه خورشیدی بستگی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در لیست داریم تا نیروگاه خورشیدی خانگی برای آنها احداث شود.

ثقفی با اظهار اینکه احداث نیروگاه خورشیدی خانگی بر پشت بام منازل هیچ آسیبی برای ساکنان خانه ندارد، افزود: همچنین طرح احداث نیروگاه خورشیدی در کارخانجات هم وجود دارد که در ازای نصب پنل هایی با تولید ۱۰۰ کیلووات برق با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، صاحبان صنایع می توانند در ماه حدود ۱۰ میلیون تومان سود کسب کنند.

وی اعلام کرد: در این راستا کمیته امداد امام خمینی اصفهان به منظور استقلال مالی برای عده ای از مستمری بگیران و خارج کردن آنها از زیر بار کمیته امداد، طی قراردادی با یک بانک مقرر کرده وام ۲۵ میلیون تومانی به مستمری بگیر اختصاص دهند و با امضا قرارداد با شرکت توزیع برق، تا ۲۵ سال مستمربگیران خود را خودکفا کنند که در این راستا ضمن پرداخت قسط وام مددجویان می توانند زندگی خود را بچرخانند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: داوطلبان احداث نیروگاه خورشیدی خانگی پس از امضا قرارداد می توانند یا خود با یک پیمانکار به صورت مستقل قرارداد ببندد یا اینکه عده ای از خود شرکت توزیع برق پیمانکاری به آنها معرفی کرده و نیروگاه خورشیدی را برای آنها احداث می کند.

وی گفت: برخی از پیمانکاران نیز با برخی بانک‌ها قرارداد می بندد که با تخصیص وام ۲۵ میلیون تومانی به آنها، بتوانند نیروگاه خورشیدی را برای داوطلبان احداث و هم قسط بانک را بپردازند و هم سود را دریافت کنند.

   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار