کد خبر: 907787
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
نايب رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس:
نايب رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس گفت كه دولت بايد برجام را منتفي و تعهدات برجامي خود را معلق اعلام كند و بعد با كسب مجوز از مجلس و شوراي عالي امنيت ملي مذاكرات جديد با اروپا را انجام دهد.

محمد دهقان در گفت‌وگو با مهر، در خصوص خروج امريكا از برجام گفت: مطابق قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوري اسلامي ايران در اجراي برجام كه در سال ۹۴ تصويب شد به ويژه ماده 3 اين قانون دولت موظف است در برابر خروج امريكا از برجام اقدام متقابل انجام دهد. مطابق مصوبه شوراي عالي امنيت ملي كه با شروطي به تأييد رهبر معظم انقلاب رسيد، اين دو مصوبه مبناي مشروعيت اجراي برجام توسط دولت است. نايب رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي با بيان اينكه بايد دولت اجراي تعهدات برجامي را متوقف كند، گفت: تعهداتي كه اجرا شده به كنار، برخي تعهدات ايران به غرب در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌اي مستمر است، مانند دوربين گذاشتن در مراكز هسته‌اي. حالا ما ديگر در برابر برجام تعهدي نداريم و برجام از لحاظ حقوقي ارزشي براي ايران ندارد، لذا ايران نيز مي‌تواند دوربين‌ها را از مراكز هسته‌اي خود جمع‌آوري و مجدداً سانتريفيوژها را راه‌اندازي كند.

موضع رئيس‌جمهور اشتباه و عين بي‌تجربگي است

دهقان اظهار داشت: به لحاظ مصالح كشور نيز نظر آقاي رئيس‌جمهور مبني بر اينكه «با خروج امريكا از برجام يك مزاحم كم شده و ما همچنان برجام را به عنوان يك سند بين‌المللي مي‌شناسيم» يك اشتباه فاحش و عين بي‌تجربگي است. امريكا و اروپا تقسيم كاري را انجام دادند. در اين تقسيم كار امريكا از برجام خارج مي‌شود، تحريم‌ها را برمي‌گرداند و فشارها بر ايران را تشديد مي‌كند.
اروپايي‌ها نيز در ذيل فشار امريكا با ايران چانه‌زني مي‌كنند تا خواسته‌هاي امريكا محقق شود. عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با بيان اينكه خواسته‌هاي امريكا و اروپا در اين زمينه يكسان است، گفت: توقف فعاليت‌هاي ايران در زمينه موشكي، تعديل مواضع ايران در منطقه و تابعيت از سياست‌هاي امريكا و اروپا، افزايش سقف محدوديت فعاليت‌هاي هسته‌اي و اعمال محدوديت‌هاي دائم خواسته‌هاي مشترك امريكا و اروپا هستند. در تقسيم كار امريكا به ما فشار خواهد آورد و اروپا با چانه‌زني ايران را وادار به پذيرش شروط امريكا خواهد كرد.

هم به برجام پايبند هستيم هم تحريم‌ها برگشته است!

نايب رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي ادامه داد: در حالي ما به برجام پايبند هستيم كه ۸۰ درصد تحريم‌ها بازگشته است. در اين شرايط ما تحت فشار تحريم‌ها خواهيم بود اما مجبور به اجراي تعهدات مربوط به برجام هستيم!
وي تأكيد كرد: دولت بايد برجام را منتفي و تعهدات برجامي خود را معلق اعلام كند و بعد با كسب مجوز از مجلس و شوراي عالي امنيت ملي مذاكرات جديد با اروپا انجام دهد. دولت بايد طوق برجام را از گردن ملت ايران بردارد و بعد فارغ از برجام با اروپا مذاكره كند. اينكه ما خود را به برجام پايبند بدانيم و از برجام خارج نشويم خطري بزرگ است زيرا ما پايبند به برجامي هستيم كه با اروپا و امريكا بستيم و بعداً هيچ دليلي براي خروج از برجام نداريم. چه اروپايي‌ها از برجام خارج شوند و چه خارج نشوند ايران همچنان متعهد به اجراي برجام است و اين زمينه‌اي مي‌شود که اروپايي‌ها به ما فشار آورند تا تعهدات خود را اجرا كنيم اما اروپا هيچ پايبندي‌ای به برجام ندارد چون امريكا از برجام خارج شده است. عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس تصريح كرد: برخي به دليل اينكه چون حيثيت خود را به برجام گره زده‌اند، اشتباهات خود را همچنان ادامه مي‌دهند. وي با تأكيد بر اينكه براي حفظ منافع ملي بايد سياسيون و ملت ايران يكپارچه باشند، گفت: برجام يك كاغذ است و به آتش كشيده شدن آن در مقابل به آتش كشيدن مردم يمن، فلسطين و سوريه هيچ است. من تعجب مي‌كنم كه امروز دوستان به آتش كشيده شدن برجام اعتراض دارند اما نسبت به آتش كشيده شدن يك ملت اعتراض نكردند، حتي در شعار دادن درباره امريكا اجتناب مي‌كنند و با تأني اين كار را انجام مي‌دهند و بعضي اوقات با رودربايستي آن را بيان مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار