کد خبر: 907798
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
دو پسر نوجوان كه در پرونده‌هاي جداگانه به اتهام حمل مواد‌مخدر در بازداشت به سر مي‌برند، روز گذشته محاكمه شدند. اين در حالي است كه متهم يكي از پرونده‌ها به پنج‌سال حبس و ديگري تبرئه و آزاد شد.

به گزارش خبرنگار ما، اولين متهم پسر نوجوان 16‌ساله‌اي است كه سال گذشته به اتهام حمل 50‌گرم شيشه و هروئين دستگير شده بود. متهم در حاليكه سوار خودرويي با دو سرنشين بود دستگير شد، اما در بازجويي‌ها جرمش را انكار كرد و گفت از حمل اين مقدار مواد اطلاعي نداشته و اين مواد متعلق به شوهر دختر عموي اوست.

با انكار متهم اما بنا به شواهد و قرائن، وي روانه كانون شد و پرونده به شعبه پنجم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده‌شد. روز گذشته متهم مقابل ‌هيئت قضايي به رياست قاضي بابايي قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «در نهاوند زندگي مي‌كردم و پدرم به شغل چوپاني مشغول بود. بعد از فوت مادرم براي كار به تهران آمدم و خانه‌اي اجاره كردم. خانه اجاره‌اي امكانات زيادي نداشت به همين دليل گاهي به خانه دخترعمويم مي‌رفتم. روز دستگيري دختر عمويم زنگ زد و قرار شد با شوهرش به دنبالم بيايند تا براي استحمام به خانه‌شان بروم.‌» متهم در ادامه گفت: «وقتي سوار خودروي آنها شدم در راه پليس مشكوك شد و دستور ايست داد. شوهر دخترعمويم همان موقع بسته‌اي را از داخل ماشين به بيرون پرتاب كرد كه بعدها فهميدم حاوي ۵۰‌گرم شيشه و هروئين بوده است. باور كنيد از آن بسته اطلاعي نداشتم اما شوهر دخترعمويم به دروغ گفت مقداري از آن مواد متعلق به من بوده است، اما بي‌گناهم تا حالا لب به سيگار هم نزده‌ام.»

 در پايان ‌هيئت قضايي از آنجائيكه در روند تحقيقات مدركي عليه متهم به دست نياورد پسر نوجوان را تبرئه كرد.

حبس تاوان مخالفت با نصيحت‌هاي مادر

دومين متهم افشين ۱۷‌ساله بود كه يكم شهريور‌‌سال 95 به اتهام حمل و نگهداري 23‌كيلو مورفين در خانه پدري‌اش دستگير شده بود. متهم بعد از دستگيري در پليس آگاهي تحت بازجويي قرار گرفت و با قبول جرمش گفت: «روز قبل از دستگيري يكي از دوستانم به نام احد از من خواست تا چند بسته را از حسن‌آباد به منزلمان در رباط كريم ببرم و چند روزي نگه دارم. قرار بود براي نگهداري آنها 3‌ميليون پول دريافت كنم به همين دليل قبول كردم اما باور كنيد نمي‌دانستم محتواي بسته‌ها چيست.»

بعد از توضيحات متهم، پليس براي دستيگري ديگر متهم پرونده دست به تحقيق زد اما تلاش آنها براي دستگيري دوست متهم احد 23‌ساله ناكام ماند و او همچنان متواري بود. به اين ترتيب پرونده به شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده‌شد و در آن جلسه متهم از سوي ‌هيئت قضايي به 25‌سال حبس محكوم شد. اين حكم با اعتراض متهم در ديوان عالي كشور نقض و به شعبه همعرض ارجاع داده شد. به اين ترتيب متهم روز گذشته در شعبه پنجم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي بابايي پاي ميز محاكمه قرار گرفت و در آخرين دفاعش گفت: «همه اشتباهم اين بود كه به نصيحت‌هاي مادرم گوش نكردم. او هميشه مي‌گفت از اين دوستان ناباب كناره بگير و رابطه‌ات را با آنها قطع كن اما من گوش نكردم تا اينكه با فريب يكي از آنها اينطور خودم را گرفتار كردم.‌» متهم در آخر گفت: «زمان دستگيري در رشته علوم تجربي درس مي‌خواندم و حالا در كانون در رشته كار و دانش ديپلم گرفته‌ام تا بعد از آزادي كمك پدر مريضم باشم. از ‌هيئت قضايي درخواست تخفيف در مجازاتم را مي‌خواهم.»

در پايان ‌هيئت قضايي متهم را به پنج سال حبس محكوم كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار