کد خبر: 907831
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
مسكن مثل پفك نيست كه هر ماه افزايش قيمت داشته باشد
نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك با اشاره به اينكه بازار مسكن كشش رشد قيمت را كه يك بار در اسفند ماه داشته مجدد در ارديبهشت ماه ندارد، گفت: رشد قيمت مسكن در اواخر سال گذشته كافي بود و متقاضيان مسكن خود را به سختي با آن وفق داده بودند.

حسام عقبايي در گفت‌وگو با «فارس»، در پاسخ به اين سؤال كه به‌رغم وجود تقاضا، خريد و فروش مسكن رخ نمي‌دهد و آيا با پديده شكست بازار مسكن مواجه هستيم، گفت: شكست بازار مسكن را قبول دارم؛ چراكه افزايش قيمت مسكن در ارديبهشت ماه باعث شد تا بازار مسكن با شكست مواجه شده و خريد و فروش مسكن راكد شود.
وي با اشاره به اينكه تمام كالاها بعد از نوسانات نرخ ارز دچار افزايش قيمت شدند، اظهار داشت: مسكن كالايي مثل ماست و پفك نيست كه بخواهيم ماهانه شاهد افزايش قيمت آن باشيم؛ چراكه مسكن همواره يك كالاي سرمايه‌اي بوده و نمي‌شود اين مسئله را كتمان كرد. عقبايي در خصوص دلايل ركود مسكن افزود: چند دليل براي شكست بازار مسكن مي‌توان متصور شد كه نخستين دليل آن بلاتكليفي قيمت مسكن است؛ چراكه رشد قيمت مسكن برخلاف سال‌هاي گذشته كه هيچ گاه در ارديبهشت ماه رخ نمي‌داد، در اين ماه به وقوع پيوست. وي ادامه داد: همين موضوع يك بلاتكليفي در ميان فروشندگان و انبوه‌سازان به وجود آورد كه مبادا اقدام به فروش با قيمت پايين كنند، پس آنها هم منتظر ماندند و اقدام نكردند.
نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك اضافه كرد: دليل دوم بعد از رشد قيمت مسكن در ارديبهشت ماه و انتظار فروشندگان، نزديك‌شدن به ماه مبارك رمضان است و همين موضوع كه همواره سابقه هم داشته باعث افت معاملات مسكن شده است. وي اضافه كرد: به هر حال نوسانات نرخ ارز و طلا در ساير بازارهاي مشابه و به خصوص بازار مسكن تأثيرگذار بود و به همين دليل به‌رغم اينكه مسكن در اواخر سال گذشته دچار يك افزايش 30درصدي قيمت شده بود در ارديبهشت ماه حباب قيمتي را شاهد بوديم و يك سردرگمي در بازار رخ داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار