کد خبر: 907836
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

نقش پرس‌تي‌وي در رفع شبهات عليه جمهوري اسلامي

دكتر محمد مرندي، استاد دانشگاه تهران مهم‌ترين كاركرد شبكه‌هاي برون‌مرزي را برطرف كردن شبهاتي كه عليه جمهوري اسلامي ايران وجود دارد، عنوان و اظهار كرد: شبكه‌هاي برون‌مرزي ما به خصوص پرس‌تي‌وي عامل انتقال نقطه نظرات مردم ايران و دولتمردان به شكل منصفانه و عالمانه به مخاطبان خود هستند.
اين تحليلگر سياسي و متخصص مطالعات امريكا با اشاره به رقابت شديد رسانه‌اي كه در دنيا وجود دارد و نقش پرس‌تي‌وي در اين ميان گفت: پرس‌تي‌وي با حرفه‌اي‌گري فاصله زيادي ندارد و وقتي وجود ماهواره مستقل امكان‌پذير نيست،‌بايد در فضاي مجازي سرمايه‌گذاري كند و به سمت توليد برنامه‌هاي ديجيتال آنلاين برود. مرندي ادامه داد: پرس‌تي‌وي بايد جريانات مختلف خبري را به درستي به گوش جهانيان برساند و واكنش‌هاي مخاطبان خود را در فضاي مجازي و صفحات اجتماعي پيگيري كند. استاد دانشگاه تهران درباره نقش پرس‌تي‌وي در كمرنگ كردن سلطه رسانه‌هاي غربي و معاند عنوان كرد: پرس تي وي تا حدودي موفق عمل كرده است، ولي بايد وب سايت خود را به روز‌تر و قوي‌تر كند. وقتي در دنيا حرف براي گفتن زياد است،‌پرس تي وي بايد از اين فرصت طلايي بهره بگيرد و جايگاه مناسبي در بين رسانه‌هاي مطرح جهان پيدا كند.
مرندي براي بهتر شدن و موفقيت بيشتر اين شبكه در دنيا تصريح كرد: بايد روي بودجه، نيروي انساني و نظارت بر محتوا و برنامه‌ها بيشتر دقت و كار شود؛ مسير و سياستگذاري به سمت فضاي مجازي برده شود. به نظرم تلويزيون سنتي در حال مرگ است و دنياي مجازي و صفحات اجتماعي رو به رشد. اين تحليلگر سياسي و متخصص مطالعات امريكا با اشاره به اينكه سخنراني‌ها و گفت و گوهاي مهم را از شبكه پرس‌تي‌وي مي‌بيند، ‌افزود: بايد روي توليد محتوا و برنامه‌ها سرمايه‌گذاري بيشتري شود تا مخاطبان به سراغ منابع ديگري براي دريافت اطلاعات و اخبار نروند.
او درباره آينده پرس‌تي‌وي گفت: بايد اشخاص جديد و حرفه‌اي كه نگرشي جدي به فضاي مجازي دارند وارد مجموعه شوند تا موفق‌تر از سابق عمل كند. استاد دانشگاه تهران با اشاره به اينكه عدم درك از واقعيت‌هاي ايران در دنيا گسترده است،‌تأكيد كرد: كار مهمي كه بايد پرس تي وي انجام دهد، برطرف كردن اين شبهات است. همچنين اين شبكه بايد با به كارگيري و سرمايه‌گذاري روي جوانان مستعد و تحصيلكرده نفوذ خود را گسترش دهد.

مأموريت جديد معاون هنري ارشاد براي مديران

سيدمجتبي حسيني، معاون امور هنري وزير ارشاد طي نامه‌اي به مديران كل اين وزارتخانه، از ايشان خواسته است به منظور بازبيني در آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با معاونت هنري همكاري داشته باشند.
حسيني در اين نامه به مديران كل هنرهاي نمايشي، هنرهاي تجسمي، موسيقي، آموزش و توسعه فعاليت‌هاي هنري و دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس مأموريت داده است با همكاري، همراهي، مشاوره و برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي اين معاونت، آيين‌نامه يا دستورالعمل هر يك از شوراها مورد بازبيني قرار گيرد. همچنين بررسي شود كه هر يك از شوراها بر پايه چه مستندي و براي چه وظيفه‌اي به وجود آمده‌اند؟ و چگونه مي‌توان با استفاده از ظرفيت خرد جمعي و رفتار شورايي براي تعامل بيشتر با اهل هنر، افزايش مشاركتِ متخصصان در امور تخصصي و بهبود فضاي فعاليت‌هاي هنري تلاش كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار