کد خبر: 907837
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
يكي از اعضاي هيئت داوران مسابقه «پايان يك داعش»، تأثيرگذاري رويدادهايي از اين دست را در عرصه جهاني قابل توجه دانست.

مسعود نجابتي،‌مدير گروه تجسمي بنياد روايت فتح و يكي از اعضاي هيئت داوران مسابقه «پايان يك داعش» درباره ابعاد بين‌المللي برگزاري مسابقه «پايان يك داعش» و تأثيرات آن در گفت‌وگو با يك خبرگزاري بيان كرد: با توجه به سابقه‌اي كه ما در كاريكاتور و فعاليت‌هاي مرتبط با اين موضوع داريم، من فكر مي‌كنم تنها موردي كه باعث عصبانيت تروريست‌ها مي‌شود، برگزاري برنامه‌هايي نظير اين مسابقه است.
وي افزود: اين موضوع در نمايشگاه و مسابقه هولوكاست و ترامپيست آنقدر از نظر بين‌المللي صدا كرد كه كار به جايي رسيد كه نتانياهو با اوباما تماس گرفت و حضور هنرمندان را در فراخوان مسابقه هولوكاست تحريم كردند.
نجابتي بيان كرد: حتي پيش از اين در مسابقات كارتون و كاريكاتور با موضوعات سياسي شاهد بوديم كه بسياري از هنرمندان جهان از ترس‌شان با اسامي مستعار شركت كردند.
وي كه يكي از داوران اولين مسابقه «پايان يك داعش» بوده است،‌با اشاره به سابقه مسابقات قبلي مشابه و تأثيرگذاري آنها تأكيد كرد: مطمئناً تأثيرگذاري مسابقه «پايان يك داعش» در بعد بين‌المللي قابل‌انكار نيست.
نجابتي درباره آثاري كه به نمايشگاه راه يافتند،‌گفت: خيلي از هنرمندان حرفه‌اي در حوزه كارتون و كاريكاتور در اين مسابقه شركت كردند و اين مسئله به دليل سابقه مسعود شجاعي طباطبايي و اعتبارش دور از انتظار و تصور ما نبود.
مدير گروه تجسمي بنياد روايت فتح در پايان گفت: در اين نمايشگاه شاهد حضور آثاري با عيار بالا و بسيار حرفه‌اي هستيم و در عين حال، شاهد حضور جواناني هستيم كه تازه پا به عرصه كاريكاتور گذاشته‌اند.
نمايشگاه آثار مسابقه «پايان يك داعش» در گالري‌هاي عالي و خانه عكاسان حوزه هنري برپاست و مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان اين مسابقه ۱۲ خرداد ماه برگزار مي‌شود.
اين مسابقه به همت مركز تجسمي حوزه هنري و گروه هنرهاي تجسمي روايت فتح برگزار شده است. مسابقه بين‌المللي «پايان يك داعش» تا اسفند سال ۹۶ در جريان بود و طي آن تعداد۲هزار و ۱۲۰ اثر از ۸۷۰ شركت‌كننده از ۶۴ كشور جهان به دبيرخانه اين مسابقه رسيد و آثار برگزيده توسط هيئتي متشكل از داوران ايراني و خارجي انتخاب شدند و در حال حاضر نمايشگاه اين آثار برپاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار