کد خبر: 907846
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

استاني شدن انتخابات مجلس
مغاير سياست‌هاي كلي انتخابات است

سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي كشور مجلس اعتقاد دارد استاني شدن انتخابات مجلس با سياست‌هاي كلي انتخابات مغايرت دارد.
اصغر سليمي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، در خصوص ارزيابي استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي، گفت: موضوع مذكور در دوره‌هاي گذشته مجلس مطرح شد و مورد بررسي قرار گرفت اما نهایتاً با توجه به اينكه نمايندگان به اجماع نظر نرسيدند و همچنين شوراي نگهبان نيز مخالفت كرد، به نتيجه مطلوب نرسيد. نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي، اظهار كرد: بايد اذعان كرد طبق سياست‌هاي كلي انتخابات كه از سوي رهبر انقلاب طرح شده، كانديداها بايد در حوزه انتخابيه خود سرشناس باشند و مردم نيز نسبت به آنها شناخت داشته باشند و اين مهم در حالی است كه طرح استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي با اين مؤلفه مغاير است. وي ادامه داد: با توجه به سازوكاري كه در طرح مذكور پیش‌بینی‌شده بود، مردم كانديداي انتخاب شده را فرد اصلح خود نمي‌دانستند و اين امر يكي از دلايل مخالفت با موضوع مذكور است. اين نماينده مردم در مجلس دهم تصريح كرد: اگر بخواهيم انتخابات مجلس شوراي اسلامي را به صورت استاني برگزار كنيم، بايد به سمت تقويت احزاب حركت كنيم تا از اين طريق حزب‌ها عضوگيري كرده و با تربيت نيروها، ليست مدنظر خود را در استان‌ها ارائه كنند.

عراقچي:
هيچ مذاكره غيربرجامي با اروپايي‌ها نداريم

معاون سياسي وزير امور خارجه با تأکید بر اینکه ما هيچ مذاكره غيربرجامي با اروپايي‌ها نداريم، گفت: كميسيون مشترك برجام جمعه اين هفته بدون حضور امريكا و به درخواست ايران در وين تشكيل مي‌شود. به گزارش مهر، سيدعباس عراقچي ديروز پس از نشست با اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: جلسه خوبي را امروز در حضور اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس داشتيم و در خصوص آخرين وضعيت مذاكرات با طرف‌هاي اروپايي برجام صحبت كرديم و گزارش‌هايي را به آنها ارائه داديم. عراقچي تصريح كرد: به نظر ما اروپایی‌ها، روسيه و چين براي ادامه روند اجراي برجام مصمم و جدي هستند اما آيا اينكه توانايي انجام اين كار را دارند اين محل ترديد و سؤال است و براي همين است كه ما مذاكرات را با آنها شروع كرديم و در حال حاضر مذاكرات كارشناسي مفصلي را با آنها داريم و اميدواريم بيانيه‌اي را كه آنها صادر كردند بتوانند در قالب يك بسته اقتصادي به ايران ارائه دهند.‌
معاون وزير امور خارجه با اشاره به اينكه مذاكرات ما با طرف‌هاي اروپايي صرفاً در چارچوب برجام است، افزود: ‌ ما فقط در چارچوب برجام مذاكره مي‌كنيم با اين هدف كه آيا آنها مي‌توانند منافع ايران را در برجام تأمین كنند يا خير. وي در پايان گفت: روز جمعه اين هفته كميسيون مشترك برجام به خواست ايران در وين و بدون حضور امريكا برگزار مي‌شود و محور اصلي موضوع جلسه هم بررسي شرايط ادامه برجام بدون حضور امريكا و ابعاد ناشي از خروج امريكا از برجام است و همچنين اينكه كشورهاي باقيمانده چگونه مي‌توانند در برجام باشند و به تعهدات خودشان عمل كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار