کد خبر: 907851
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
بانک مرکزی در بیانیه‌ای اقدام اخیر خزانه داری ایالات متحده امریکا در تحریم رئیس کل این بانک را عملی غیرمتعارف و کاملاً غیرحرفه‌ای و نشان‌دهنده بی‌احترامی مقامات امریکایی به هنجارهای بین‌المللی دانست.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در اين بيانيه آمده است: پس از نقض برجام توسط ایالات متحده امریکا به‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به این معاهده بین‌المللی، خزانه داری آن کشور نام رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران سابق این نهاد سیاستگذار پولی را در فهرست تحریم‌های یکجانبه خود قرار داد.
این اقدام خزانه داری امریکا که کاملاً غیرحرفه‌ای و نامتعارف بوده و نشانگر بی احترامی مقامات دولت امریکا به استاندارد‌‌ها و هنجارهای بین‌المللی است، با توجه به رفتارهای یکجانبه اخیر دولت امریکا و بی احترامی به تعهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی گوناگون جای تعجب ندارد. خزانه داری ایالات متحده با انجام این عمل نشان داد که نه تنها به موازین اولیه و اساسی حقوق بین‌الملل بی‌توجه و بی‌اعتناست بلکه به کارکردهای بانک مرکزی و نقش اساسی آنها در برقراری ثبات پولی داخلی و بین‌المللی و همچنین به تعهدات بین‌المللی ناشی از عضویت در نهادهای بین‌المللی نظیر صندوق بین‌المللی پول نیز اعتنایی ندارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
اتفاقا امریکا در این مورد بسیار کار درستی کرده است...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار