کد خبر: 907862
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
نماینده‌ ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هجرت زمینه‌ساز گشایش و توسعه است و ضرب‌المثل آن همان در شعر نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود،ملموس است، گفت: ما مامور به تکلیف هستیم و نتیجه هر چه باشد، حاصل حرکت درست یا نادرست ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ‌آل‌هاشم در مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به آیه‌ای در جزء چهارم قرآن اظهار کرد: طبق این آیه کسی که در راه خدا هجرت کند، جاهای امن فراوان و گسترده‌ای در زمین می‌یابد و هر کسی به عنوان مهاجرت به سوی خدا و پیامبر از خانه خود بیرون رود و سپس مرگش فرا رسد، پاداش او برعهده خداست و خداوند آمرزنده و مهربان است.

وی با اشاره به اینکه 6 نکته در ترجمه این آیه شریفه قابل بحث است، تصریح کرد: همه هجرت‌ها مانند هجرت برای جهاد، تحصیل علم، تبلیغ، دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی مقدس و نکات مهمی هستند که در راه دستیابی به آن از جانب خداوند پاداش در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: امام صادق(ع) فرموده‌اند کسی که برای معرفت امام زمان خود از خانه و شهر خود خارج شود ولی اجل به او مهلت ندهد، شامل هجرت مقدس خواهد شد. 

وی با تاکید به اینکه هجرت زمینه‌ساز گشایش و توسعه است و ضرب‌المثل آن همان در شعر نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود، مشهود است، گفت: ما موکلف هستیم وظیفه خود را انجام دهیم.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: ما نباید منتظر نتیجه کارها باشیم، هر کس راه خدا و راه رسول خدا را انتخاب کرد، نباید نگران مرگ و حیات باشد.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: پاداش مهاجر با خدا بوده و بالاتر از بهشت است.

طبق روال هر روز ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در انتهای صحبت‌هایش سوالی از گفته‌های خود طرح کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر