کد خبر: 907869
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
فرماندار بناب:
فرماندار بناب گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم اخیراً اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان اعلام کرده ساختمان و سازه استخر سرپوشیده شهرداری فرسوده شده و باید شاخص‌های لازم برای کسب مجدد استاندارد و تأمین امنیت مراجعان بازسازی شود.

امین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص موضوع فرسودگی ساختمان استخر و سونای شهرداری و احتمال تخریب این مجموعه تفریحی و ورزشی برای استانداردسازی مجدد و تعطیلی طولانی مدت آن اظهار کرد: این موضوع به‌طور مستقیم مربوط به شهرداری و شورای اسلامی شهر است و طبیعی است که شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر موظف هستند در این مورد اطلاعات لازم را به آگاهی مردم برسانند و به سوالات موجود پاسخ دهند.

وی در بیان علت تصمیم شهرداری برای تخریب استخر و سونا و بازسازی مجدد آن تصریح کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم اخیراً اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان اعلام کرده ساختمان و سازه استخر سرپوشیده شهرداری فرسوده شده و باید شاخص‌های لازم برای کسب مجدد استاندارد و تأمین امنیت مراجعان بازسازی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب تأکید کرد: ما هم معتقدیم این استانداردسازی برای تأمین امنیت مردم کاری عاقلانه و ضروری است اما فرمانداری به‌طور قطع با تعطیلی و یا محروم شدن طولانی مدت مردم از خدمات تنها استخر و سونای سرپوشیده شهرستان مخالف است.

رفیعی یادآور شد: انتظار می‌رود شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام تلاش خود را برای رفع نواقص فنی موجود و ترمیم سازه این مجموعه و بازیابی استانداردهای فنی لازم برای قابل استفاده شدن مجدد تنها استخر سرپوشیده شهرستان را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری بخواهد این مجموعه را تخریب و بازسازی کند، به‌طور قطع با توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداری محروم شدن طولانی مدت مردم از این مجموعه قطعی است، گفت: یقیناً اگر به لحاظ فنی ترمیم یا بازسازی ساختمان فعلی استخر شهرداری برای تأمین استانداردهای لازم پاسخگو نباشد و یا از نظر اقتصادی توجیه نداشته و مقرون به صرفه نباشد، یکی از راهکارهای پیشنهادی تخریب و جایگزینی استخر فعلی با مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی مدرنی است که شامل استخر و سونای به‌روزتر و مدرن‌تر باشد.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: البته تخریب و بازسازی استخر از توان مالی شهرداری خارج بوده و بدون مشارکت بخش خصوصی یا چندین سال به طول خواهد کشید و یا امکان‌پذیر نخواهد بود.

رفیعی اذعان کرد: در این زمینه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موفق شده‌اند با طرح در شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرداری و تصویب نهایی شورای اسلامی شهر کارهای مقدماتی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت مجموعه جدید را به انجام برسانند.

وی گفت: طراحی اولیه این مجتمع که در دو بلوک مجزا شامل استخر و سونای کاملاً مدرن و ساختمان انحصاری برای استقرار مطب پزشکان و سایر خدمات پزشکی از جمله فیزیوتراپی، آزمایشگاه، داروخانه و ... ساخته خواهد شد، آماده شده است.

فرماندار بناب تصریح کرد: با وجود همه این موارد بنده باز هم تأکید می‌کنم که اگر شهرداری و شورای اسلامی شهر و بخش خصوصی مشارکت داده شده تعهدات و تمهیدات لازم و کافی را برای تسریع در ساخت و جایگزینی استخر فعلی ندهند و نیاندیشند، فرمانداری برای احترام به مردم مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر را در کمیته تطبیق مورد بررسی قرار خواهد داد.

گفتنی است، شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی هم اکنون دارای یک باب استخر و سوناست که توسط شهرداری احداث و در اختیار مردم قرار داده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر