کد خبر: 907966
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
حاشیه‌ای بر انتشار اثر تاریخی - روایی «کریمانه»
آیت‌الله خامنه‌ای از دوران جوانی یعنی دوران مبارزه و پیش از انقلاب همنشین، هم‌نفس و هم‌صحبت مردم بودند و با اقشار مختلف از پیر و جوان و زن و مرد گرفته تا کاسب، کارگر، کارمند، دانشجو، دانش‌آموز و طلبه ارتباط مستقیم و صمیمی داشتند.
شاهد توحیدی

آیت‌الله خامنه‌ای از دوران جوانی یعنی دوران مبارزه و پیش از انقلاب همنشین، هم‌نفس و هم‌صحبت مردم بودند و با اقشار مختلف از پیر و جوان و زن و مرد گرفته تا کاسب، کارگر، کارمند، دانشجو، دانش‌آموز و طلبه ارتباط مستقیم و صمیمی داشتند.
پس از انقلاب و در دوران هشت ساله ریاست جمهوری مردم‌داری و مردم‌دوستی ایشان و اعتقاد راسخشان به ارتباط مداوم با مردم برای اولین بار «ارتباطات مردمی» واقعی را در دفتر رئیس‌جمهور به وجود آورد؛ دفتری که ارتباط مستقیم، دلسوزانه و خالصانه مردم را با رئیس‌جمهور برقرار می‌کرد. با وجود این دفتر و حضور مداوم در نماز جمعه و اجتماعات مردمی زیباترین و شاخص‌ترین جلوه ارتباط ایشان با مردم در سفر‌های مکررشان به استان‌ها و شهرستان‌های کشور شکل می‌گرفت. سفر‌هایی که باعث ارتباط بی‌واسطه ایشان با قاطبه مردم می‌شد.
با رهبر شدن آیت‌الله خامنه‌ای گمان عمومی به این سمت رفت که سفر به استان‌ها قطع خواهد شد که شأنیت جایگاه رهبری انقلاب و مسئولیت سنگین آن تناسبی با سفر به استان‌ها و رفتن میان مردم ندارد و این تصور ایجاد شد که حالا دیگر ارتباط مردم و ایشان یکطرفه می‌شود و فقط مردم می‌توانند رهبرشان را ببینند و او به دیدنشان نخواهد آمد، اما این تصور چند ماهی بیشتر دوام نیاورد!
آیت‌الله خامنه‌ای که در آغاز دوران رهبری ۵۰ سال داشتند مشتاق مردم و تشنه دیدارشان بودند. این بود که بار دیگر سفر به استان‌های کشور را آغاز کردند. سفر‌های مشابه سفر‌های دوره ریاست جمهوری، اما به وسعت و گستردگی دیدار خیل امت با امام خود و با رنگ و بوی تجدید بیعت با انقلاب و رهبر آن.
دی ماه ۱۳۶۹، استان ایلام میزبان اولین سفر استانی رهبر انقلاب می‌شود. مردم این دیار زیر باران سیل‌آسا چنان به استقبال رهبرشان می‌روند و ایشان را همچون نگینی گرانبها بر انگشتری رکاب می‌گیرند که به وصف نمی‌آید. این سفر‌ها هم شور، ایمان، دلدادگی و تعهد مردم نسبت به انقلاب و ارزش‌های آن را محکم‌تر از قبل کرده است، هم امید تازه‌ای به مردم استان دمیده، هم فاصله بین مردم و مسئولان را از بین برده و هم گره از مشکلات جاری استان و مردم آن گشوده است. تعداد و تنوع دیدار‌هایی که حضرت آقا در این سفر‌ها داشته‌اند زیاد است. از دیدار با مردم، علما، خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان، معلمان، دانشجویان، نخبگان و اساتید تا دیدار با مسئولان و نیرو‌های مسلح. این‌ها نشان از توجه ویژه ایشان به اقشار مختلف مردم دارد و اینکه این سفر‌ها چقدر در نظر ایشان حیاتی و مهمند.
جلوه‌ها، آثار و برکات سفر‌های مقام معظم رهبری به استان‌ها و شهرستان‌های کشور در چند بند و صفحه نمی‌گنجند و هر سفری کتاب‌های مفصل و مجزایی می‌طلبد، اما یکی از برنامه‌های ثابت رهبر انقلاب در این سفر‌ها حضور در خانه شهدا و دیدار صمیمانه با خانواده‌های معظم آنهاست. رهبر انقلاب از این دیدار‌ها ـ. که از دوران ریاست جمهوری خود آغاز کرده و تاکنون هم ادامه داده‌اند ـ. با تعابیر بسیار والایی یاد کرده‌اند. یکی از آخرین تعبیر‌های ایشان جمله‌ای است که در دی ماه ۱۳۹۴ در دیدار با خانواده شهیدان اعلمی فرمودند: «بدون تعارف می‌گویم نشستن پهلوی والدین شهدا روی فرش آن‌ها و زیر سقف آن‌ها را برای خودم سعادت و مفید می‌دانم. ما از شما کسب روحیه و معنویت می‌کنیم.»
«خانه بهشتیان» عنوان کلی مجموعه کتاب‌هایی است که از سوی مؤسسه جهادی صهبا منتشر شده است و در آن به موضوع حضور رهبر انقلاب در منازل شهدا پرداخته می‌شود. کتاب‌های «میزبانی از بهشت» و «مسیح در شب قدر» دو کتاب اول این مجموعه هستند و کتاب «کریمانه» که پیش‌روی شماست، سومین کتاب. «کریمانه» روایتگر دیدار‌های مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای کرمانی است که در سال ۱۳۸۴ در جریان سفر ایشان به استان کرمان صورت گرفت. حضرت آقا در سفر ۱۰ روزه خود به استان کرمان در خانه چندین شهید حضور یافته‌اند که شرح آن دیدار‌ها در این کتاب آمده است. مطالعه جزئیات این دیدار‌های نزدیک و صمیمی به قدم زدن در باغ‌های رنگارنگ و پرشکوفه‌ای می‌ماند که سرشار از عطر‌های بهشتیند.
دفتر ارتباطات مردمی مقام معظم رهبری مانند دو کتاب قبلی این مجموعه با در اختیار گذاشتن اسناد مربوط به این دیدار‌ها نهایت همکاری را با صهبا و لطف و محبت را در حق این مجموعه کوچک تمام کردند. سپاسگزار و دعاگوی مسئول محترم این دفتر و اعضای مشغول به کار در آن هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار