کد خبر: 908029
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
ما تشکل‌هایی دانشجویی ساکت نخواهیم نشست!
ضیافت افطاری رئیس جمهور با جوانان حامی خود یکسال پس از پیروزی در انتخابات سال 96 با حواشی قابل تاملی همراه شد.
یکسال پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که حسن روحانی توانست بار دیگر پیروز این رقابت بزرگ شود، رئیس جمهور با جوانان و زنان حامی خود در یک ضیافت افطاری شرکت کرد. جوانان و زنان اگرچه در زمان انتخابات سال 96 ستون و بدنه اصلی ستاد روحانی را تشکیل می دادند اما در دولت وی چندان جایگاه رفیعی نیافتند.

حالا در فضای ضیافت افطاری رئیس جمهور و حاشیه آن با جوانان این زخم یکساله باز شده است. در این عرصه اخباری از گوشه و کنار این مراسم به گوش می رسد که نشان از انتقاد جوانان حامی روحانی از اقدامات دولت وی دارد. انتقاد اصلی اینجاست که به آنان اجازه و فضایی برای طرح انتقادات خود حتی در مراسم افطاری با جوانان داده نشده است.
 


 
در همین رابطه، دانشجویان حامی روحانی با انتشار بیانه‌ای از این مراسم انتقاد کردند. 44 تشکل اصلاح‌طلب دانشجویی که به این مراسم دعوت نشده بودند، در بیانیه‌ای مشترک  با عنوان «تریبون‌های فرمایشی دولت دوازدهم نقابی بر وضعیت بحرانی» به این موضوع واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: «امروز بحران‌های عظیم سیاسی، اجتماعی و زیست‌محیطی وضعیت جامعه ما را در چنان بحرانی قرار داده است که صبوری در برابر وضعیت و خودداری از انتقاد صریح، خیانتی است به وظیفه تاریخی جنبش دانشجویی؛ اما انگار گوش‌های دولت دوازدهم بسته است. دولت به جای ترسیدن از بحران‌های عظیم کشور ما از شنیدن صدای منتقدان فرار می‌کند. امسال نیز مانند هر سال، هیچ تریبونی به انجمن‌های درخواست‌دهنده‌ اتحادیه‌ «تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد» در افطاری ریاست جمهوری داده نشد. ما تشکل‌هایی دانشجویی ساکت نخواهیم نشست و معتقدیم آینده از دل انتقادات ما به وضعیت امروز جامعه تحقق خواهد یافت».

البته پیش از این اخباری که منتشر شده بود نشان می داد که عده ای این مراسم را تحریم کرده اند که نشانه اعتراض آنان به روش دولت در برخورد با جوانان بود.
 

 
این نحوه گزینش حتی منجر شد کسانی که در این مراسم دعوت شده بودند نیز به نشانه اعتراض در ضیافت رئیس جمهور شرکت نکنند.

«حجت نظری» عضو شورای شهر تهران و یکی از جوانان حامی روحانی در توئیتی در این باره نوشت: «امروز در مراسم افطار و دیدار رئیس جمهور با جوانان شرکت نکردم. مراسم را کاملا بی نظم و بیشتر برای رفع تکلیف دیدم که در آن حتی فضایی برای شنیدن حرف‌های گروه های مختلف جوانان وجود نداشت. متاسفانه جوانان در دولت آقای روحانی اهمیت چندانی ندارند و وعده‌های این حوزه محقق نشده است.»
 

 
برخی نیز که در این مراسم شرکت کرده بودند از اعطای نامه معنادار و انتقادی شان به رئیس جمهور خبر دادند که در آن خواستار ارائه گزارش عملکردی از سوی دولت در استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان در سطوح مختلف مدیریتی شده بودند. این نامه نگاری در فضایی که رئیس جمهور در آن حضور دارد خود نشان دهنده فضای تنگ تعاملی جوانان و روحانی است که سبب شده جوانان به جای صحبت های رو در رو با وی نامه نگاری را پیشه خود سازند.
 

 
برخی نیز با طعنه و کنایه با اشاره به حضور «محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر جوان روحانی در این ضیافت و اشتیاق جوانان برای مصاحبت با وی بیان داشتند که این چیزی است که کشور به آن احتیاج دارد.
 

 
دولت روحانی این روزها در اولین سالگرد خود مورد انتقاد حامیانش قرار گرفته است. انتقاداتی که بیان می کند که وعده‌های روحانی محقق نشده هیچ، بلکه اوضاع کشور نیز بیشتر نابه سامان شده است. اما عصبانیت و دلخوری منتقدان خودی دولت این است که اجازه انتقاد و فضا برای نقد دولت در اختیار آنان قرار نمی گیرد. دولت اگرچه با منتقدان  به شدت برخورد کرده است و با القاب ناپسند آنها را مورد خطاب قرار داده اما روشی که برای حامی خود به کار گرفته است نیز چندان جای نقد و نقادی نگذاشته است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار